TA STRONA UŻYWA COOKIE. Usługodawca oraz jego zaufani partnerzy korzystają z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów statystycznych, reklamowych oraz realizacji usług, w tym również aby wyświetlać użytkownikom najbardziej dopasowane oferty i reklamy.
Usługodawca i jego zaufani partnerzy wymagają zgody użytkownika na gromadzenie danych w celu obsługi spersonalizowanych treści i ogłoszeń. Jeśli korzystasz ze strony instalki.pl bez zmiany ustawień przeglądarki, to oznacza to, że nie wyrażasz sprzeciwu co do otrzymywania wszystkich plików cookies na swoje urządzenie ze strony instalki.pl.
Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Od dnia 25.05.2018 r. na terenie Unii Europejskiej wchodzi w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z regulaminem oraz polityką prywatności serwisu  [X]
Instalki.pl » Aktualności » Internet » Gracze zanieczyszczają środowisko bardziej niż miliony samochodów
Wtorek, 12 Listopad 2019 16:30, Wpisany przez Mateusz Ponikowski
revolut prywatnosc
Według badania The Computer Gamers Journal.

The Computer Gamers Journal opublikowało ciekawy raport dotyczący graczy znajdujących się na terenie Stanów Zjednoczonych. Okazuje się, iż amerykańscy gracze zużywają około 34 terawatogodzin mocy na przestrzeni roku. To około 2,4% całej energii elektrycznej we wszystkich domostwach na terenie USA. Liczba ta przebija także ponad 5 milionów samochodów. Gry i sami gracze pochłaniają więcej mocy niż wszystkie zamrażarki w USA razem wzięte. Samo badanie jest intrygujące i obwinia sporo rzeczy składających się na wspomniane wyżej statystyki.

W 2016 roku konsole odpowiadały za ponad 66% całości zużycia energii w grach. Komputery stacjonarne zużyły jej odpowiednio 31%, a dla laptopów pozostało 3% udziału. Cała reszta to nic innego, jak sprzęty do strumieniowego przesyłania multimediów, takie jak Apple TV lub NVIDIA Shield. Analitycy zwracają uwagę na trend wśród graczy powiązany z korzystaniem z wielu monitorów jednocześnie. Pojedynczy dom z dwoma komputerami oraz czterema monitorami 4K byłby w stanie zużyć 2560 kilowatogodzin w ciągu roku.

graczezanieczyszczenia2

Swoje do całości dołożyły także sprzęty przeznaczone stricte do wirtualnej rzeczywistości – głównie przez wykorzystanie większej rozdzielczości oraz poprzez zastosowanie technik takich, jak zaawansowane renderowanie. Przewiduje się, iż do 2021 roku zużycie energii przez graczy będzie tylko i wyłącznie wzrastać. Skok nie będzie duży, bo zaledwie o jedną terawatogodzinę, ale cała sytuacja póki co nie ma zamiaru się zatrzymywać ani ograniczać.

Co ciekawe, dane przedstawione przez badaczy wskazują, iż korzystnie z takich technologii jak V-Sync lub po prostu zmniejszenie klatek w danej grze jest w stanie przełożyć się nawet na o 39% zmniejszone zapotrzebowanie na energię całego zestawu.

Jak widać na grafice, gracze znaleźli się całkiem wysoko w rankingu osób zanieczyszczających naszą planetę. Pytanie… czy ktoś zamierza coś z tym zrobić?

Źródło: TechCrunch