Szał zakupów trwa! Rekordowa sprzedaż chińskich sklepów, 500 mln osób szuka okazji

Maksym SłomskiSkomentuj
Szał zakupów trwa! Rekordowa sprzedaż chińskich sklepów, 500 mln osób szuka okazji
{reklama-artykul}
Chiński Dzień Singla przypadający na 11 listopada i zapoczątkowany w Stanach Zjednoczonach Czarny Piątek to dwie największe doroczne wyprzedaże, które przyciągają jak magnes setki milionów poszukiwaczy okazji z całego świata. W zaledwie dwie godziny od rozpoczęcia wyprzedaży Alibaba Group poinformowała, że wartość sprzedanych przedmiotów przekroczyła… 18 miliardów dolarów. W ciągu pierwszych 8 minut od rozpoczęcia sprzedaży liczba zawieranych transakcji kupna w każdej sekundzie wynosiła 544 000.

Wszystko wskazuje na to, że tegoroczne wyniki wyprzedaży będą dla sklepów jeszcze lepsze niż ubiegłoroczne. Dosłownie godzinę temu wartość sprzedanych przedmiotów na AliExpress sięgnęła astronomicznej kwoty 25 miliardów dolarów i wszystko wskazuje na to, że ubiegłoroczny rekord na poziomie 30 miliardów dolarów zostanie przekroczony.

Przedstawiciele Alibaba Group prognozują, że w wyprzedażach weźmie udział od 400 do 500 milionów osób z całego świata. Na rokroczny wzrost z zysków ze sprzedaży wpływa jednak z pewnością negatywnie wojna handlowa pomiędzy Stanami Zjednoczonymi i Chinami.

Chińskie „antywalentynki” zapoczątkowano w 1993 roku. To nieoficjalne święto osób przebywających poza związkami, które coraz więcej firm wykorzystuje do tego, aby nakręcić sprzedaż – kierując promocje głównie dla osób młodych. Chińską tradycję wykorzystują także sklepy poza granicami Chin. Na wyprzedaże można natrafić także w polskich sklepach, ale atrakcyjność ofert pozostawia przeważnie wiele do życzenia.

Jeśli polujecie dziś na okazje związane z Dniem Singla, to koniecznie odwiedźcie nasz live blog. Dzielimy się na nim na bieżąco najlepszymi ofertami z chińskich sklepów. Przejdziecie na niego klikając tutaj.

Udostępnij

Maksym SłomskiZ dziennikarstwem technologicznym związany od 2009 roku, z nowymi technologiami od dzieciństwa. Pamięta pakiety internetowe TP i granie z kumplami w kafejkach internetowych. Obecnie newsman, tester oraz "ten od TikToka". Miłośnik ulepszania swojego desktopa, czochrania kotów, Mazdy MX-5 i aktywnego uprawiania sportu. Wyznawca filozofii xD.