CEO Facebooka zarzeka się, że główną zasadą panującą na portalu jest wolność słowa. Na początku tego roku (kiedy po raz pierwszy usłyszeliśmy o tytułowym pomyśle) miliarder wypowiedział następujące słowa:
„Bardzo ważne jest dla mnie to, aby Facebook pomagał ludziom w zdobywaniu wiarygodnych wiadomości na temat przeróżnych wydarzeń. Jako zespół chcemy znajdować nowe rozwiązania, które pomogą dziennikarzom z całego świata w wykonywaniu ich ważnej pracy.”
Wspomniany wyżej Wall Street Journal poinformował, że już przygotowywane są specjalne oferty dotyczące nowej zakładki na Facebooku. Spółka podobno nawiązała współpracę z wieloma czołowymi wydawcami, więc październikowy debiut jest wielce prawdopodobny.
Trudno stwierdzić, czy w momencie premiery polscy użytkownicy otrzymają dostęp do nowości. Jeśli wierzyć słowom Marka Zuckerberga, które zacytowałem wyżej – możemy na to liczyć. Może nie od razu, ale z pewnością „za jakiś czas”.
Źródło: Engadget