TA STRONA UŻYWA COOKIE. Usługodawca oraz jego zaufani partnerzy korzystają z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów statystycznych, reklamowych oraz realizacji usług, w tym również aby wyświetlać użytkownikom najbardziej dopasowane oferty i reklamy.
Usługodawca i jego zaufani partnerzy wymagają zgody użytkownika na gromadzenie danych w celu obsługi spersonalizowanych treści i ogłoszeń. Jeśli korzystasz ze strony instalki.pl bez zmiany ustawień przeglądarki, to oznacza to, że nie wyrażasz sprzeciwu co do otrzymywania wszystkich plików cookies na swoje urządzenie ze strony instalki.pl.
Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Od dnia 25.05.2018 r. na terenie Unii Europejskiej wchodzi w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z regulaminem oraz polityką prywatności serwisu  [X]
Instalki.pl » Aktualności » Internet » Facebook: użytkownicy platformy zebrali miliardy złotych dzięki funkcji zbiórek
Czwartek, 19 Wrzesień 2019 12:20, Wpisany przez Piotr Malinowski
facebook charity 11
Ogromne liczby.

Wokół Facebooka wytworzyło się mnóstwo kontrowersji. Pozwólcie, że dzisiaj ich ważność odłożymy na bok i zajmiemy się czymś pozytywnym. Przedstawiciele platformy podzielili się bowiem wynikami zbiórek charytatywnych założonych przez użytkowników w okresie 2015-2019. Będziecie zaskoczeni ile udało się zebrać.

Okazuje się, że od 2015 roku konsumenci zebrali ponad 2 miliardy dolarów, co w przeliczeniu daje około 7,8 miliardów złotych. Połowa tej sumy pochodzi ze zbiórek organizowanych przez internautów z okazji urodzin. Ogólnie rzecz biorąc, ponad 45 milionów osób wpłaciło jakikolwiek datek na facebookową zbiórkę pieniędzy.

Facebook niesamowicie szczyci się tymi wynikami i raczej nie ma w tym nic dziwnego. Najzabawniejszy jest jednak powód stojący za tym dlaczego platforma w ogóle zdecydowała się na wdrożenie systemu zbiórek. Okazuje się, że przyczyną było popularne w 2015 roku wyzwanie polegające na wylaniu na siebie wiadra lodowatej wody.

Część osób zapewne nie zdaje sobie sprawy, że ten challenge utworzony został w charytatywnym celu. Za wszystkim stała chęć pomocy na chorobę neurodegeneracyjną ALS utrudniającą poruszanie się, mówienie czy oddychanie. Wierzcie lub nie, ale to pozornie bezmyślne wyzwanie przyczyniło się do wzrostu zainteresowania tym strasznych schorzeniem.

Facebook chce za jakiś czas udostępnić jeszcze więcej funkcji, które są w jakiś stanie pomóc organizacjom charytatywnym. W Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii obecna jest już nowość umożliwiająca tworzenie zbiórek poprzez Story.

Źródło: CNET