TA STRONA UŻYWA COOKIE. Usługodawca oraz jego zaufani partnerzy korzystają z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów statystycznych, reklamowych oraz realizacji usług, w tym również aby wyświetlać użytkownikom najbardziej dopasowane oferty i reklamy.
Usługodawca i jego zaufani partnerzy wymagają zgody użytkownika na gromadzenie danych w celu obsługi spersonalizowanych treści i ogłoszeń. Jeśli korzystasz ze strony instalki.pl bez zmiany ustawień przeglądarki, to oznacza to, że nie wyrażasz sprzeciwu co do otrzymywania wszystkich plików cookies na swoje urządzenie ze strony instalki.pl.
Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Od dnia 25.05.2018 r. na terenie Unii Europejskiej wchodzi w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z regulaminem oraz polityką prywatności serwisu  [X]
Instalki.pl » Aktualności » Internet » Google zmienia algorytmy swojej wyszukiwarki. Co chce w ten sposób osiągnąć?
Piątek, 13 Wrzesień 2019 20:04, Wpisany przez Mateusz Ponikowski
ubrown1
Nie wszyscy będą zadowoleni.

Google poinformowało, iż w najbliższym czasie zmieni odpowiednie algorytmy, które powiązane są z systemem wyszukiwania informacji. Skąd tego typu decyzja? Firma będzie się starała zwrócić uwagę użytkowników na oryginalne, wartościowe treści, które pojawią się wyżej w wynikach wyszukiwania. Aby to zrobić, około 10 tysięcy pracowników giganta będzie opiniowało dane treści i tym samym szkoliło algorytm Google, który w późniejszym okresie czasu będzie w stanie działać samodzielnie, bez żadnej przerwy.

Zazwyczaj w wyszukiwarce Google po wpisaniu odpowiedniej frazy możemy znaleźć najnowsze oraz najbardziej kompleksowe informacje dotyczące danego newsa czy wydarzenia. Tym razem amerykański gigant skupi się jednak na odpowiednim wyróżnieniu artykułów, które będą znaczące w kontekście danej sytuacji. Tego typu treści mają pozostawać dłużej widoczne w odpowiedniej pozycji, która przyciągnie większość użytkowników. Niestety gigant z Mountain View nie podzielił się żadnymi kryteriami, które będą brane pod uwagę podczas wyróżniania danej treści. Nie wiadomo więc jakie zasady musi spełniać artykuł, aby wyprzedzić konkurencję i pojawić się wyżej w wynikach wyszukiwania.

googlealgorytm2

Rzeczywiście w ostatnich latach Google kierowało się zasadą najnowszych newsów, co oznaczało, iż materiał źródłowy, który był pierwszą wzmianką na temat danej sytuacji ginął w morzu innych artykułów. Zakładając, iż amerykańska firma da radę sobie poradzić z tego typu precederem, to sama zmiana może wzbudzić wiele kontrowersji – szczególnie wśród wydawców treści.

Google twierdzi, iż weźmie pod uwagę reputację każdego z wydawców oraz serwisów podczas recenzji dokonywanej przez wspomniane 10 tysięcy osób. Warto pamiętać jednak, że historie, które zagłębiają się w temat lub są większymi analizami danej sytuacji często nie powstają szybko. To może być problem. Nie wiadomo, jak na opinię publiczną wpłyną zmiany, które stara się przeforsować Google.

Niestety nie mamy na ich istnienie żadnego wpływu.

Źródło: Google