TA STRONA UŻYWA COOKIE. Usługodawca oraz jego zaufani partnerzy korzystają z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów statystycznych, reklamowych oraz realizacji usług, w tym również aby wyświetlać użytkownikom najbardziej dopasowane oferty i reklamy.
Usługodawca i jego zaufani partnerzy wymagają zgody użytkownika na gromadzenie danych w celu obsługi spersonalizowanych treści i ogłoszeń. Jeśli korzystasz ze strony instalki.pl bez zmiany ustawień przeglądarki, to oznacza to, że nie wyrażasz sprzeciwu co do otrzymywania wszystkich plików cookies na swoje urządzenie ze strony instalki.pl.
Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Od dnia 25.05.2018 r. na terenie Unii Europejskiej wchodzi w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z regulaminem oraz polityką prywatności serwisu  [X]
Instalki.pl » Aktualności » Internet » Facebook rezygnuje z hasła „to jest (i zawsze będzie) darmowe"
Piątek, 30 Sierpień 2019 13:33, Wpisany przez Mateusz Ponikowski
ubrown1
To może być zapowiedź zmiany.

Od niemalże 10 lat na stronie głównej Facebooka, a szczególnie podczas rejestracji w witrynie prezentowane było hasło, które brzmiało następująco: „to jest (i zawsze będzie) darmowe". Wprawni dziennikarze zdążyli zauważyć, iż opisywana wyżej fraza zniknęła z portalu społecznościowego. Czyżby był to początek zmian, które przewidywano jeszcze w poprzednich latach?

Nowy komunikat, który można zobaczyć na stronie określa proces rejestracji jako „to szybkie i proste”. Hasło o darmowej wersji zniknęło więc bezpowrotnie. Według Business Insidera zmiana nastąpiła już dawno temu – 7 sierpnia. Facebook nie wydał żadnego oficjalnego komunikatu w tej sprawie, a w sieci nie pojawiły się dodatkowe szczegóły mogące dotyczyć kolejnych planów Marka Zuckerberga i spółki.

Pierwotnie plotki na temat płatnej wersji Facebooka zaczęły pojawiać się na przestrzeni 2018 roku. Wtedy też przeprowadzono między innymi raport, który miał wskazać, ile osób będzie chętnych do zapłacenia za korzystanie z najpopularniejszego serwisu społecznościowego. Facebook testował także narzędzia w zamkniętych grupach, które miały skupiać się na reakcjach użytkowników dotyczących płatnych subskrypcji.

facebookdarmowy2

Wspomniany raport, który bazował na ankiecie przeprowadzonej w 2018 roku wskazuje na to, iż 77 procent przepytanych Amerykanów nie wyraziło chęci korzystania z płatnego Facebooka. Osoby, które zgodziłyby się na zapłatę stwierdziły, iż nie byłyby w stanie zapłacić za dostęp więcej niż około 5 dolarów na przestrzeni każdego miesiąca.

Obecnie nie wiadomo, co dokładnie miałaby oferować płatna wersja serwisu. Bardzo możliwe, że wraz z uiszczaniem abonamentu z portalu zniknęłyby reklamy, a dane użytkowników byłyby dystrybuowane w inny sposób niż obecnie.

Nie pozostaje nic innego, jak tylko czekać na więcej szczegółów. Zmiana w Facebooku może mieć coś wspólnego z nową dyrektywą Parlamentu Europejskiego, według której wymiana danych to swoista forma płatności.

Źródło: Business Insider