Statystyki nie pozostawiają złudzeń – na YouTube najlepiej oglądają się gry i… filmy z dziećmi

Piotr MalinowskiSkomentuj
Statystyki nie pozostawiają złudzeń – na YouTube najlepiej oglądają się gry i… filmy z dziećmi
{reklama-artykul}Żyjemy w czasach, kiedy na sukces w sieci najłatwiej zapracować sobie kontrowersją. To na niej w zasadzie opiera się teraz większość najpopularniejszych kanałów na YouTube i z tym stanem rzeczy chyba najprościej będzie po prostu się pogodzić. W serwisie jest przecież mnóstwo wartościowych treści i to do nas należy wybór, co zdecydujemy „odpalić”.

Najnowsze statystyki wskazują jednak na to, że to nie wartościowe materiały włączamy najczęściej. Firma Pew wzięła na warsztat 40 tysięcy kanałów (wszystkie z liczbą subskrypcji powyżej 250 tysięcy) i wykreowała pewien obraz internetowej społeczności. Ten okazał się dosyć globalny i wielojęzykowy – tylko 17 procent filmów wyprodukowanych w pierwszym tygodniu stycznia 2019 roku jest w języku angielskim.

Mimo że ten element statystki dotyczy wyłącznie jednego tygodnia, to bez cienia wątpliwości można go przełożyć na dłuższy przedział czasowy. YouTube coraz dynamiczniej przekształca się w platformę przeznaczoną dla wszystkich, a nie dla wybranej grupy mieszkańców Stanów Zjednoczonych. I dobrze.

DL 2019.07.24 youtube-channels 0-03-minCzęść statystyk przygotowana przez firmę Pew l Źródło: Pew

Osobna analiza dotyczy właśnie samych filmów – tych „przebadano” blisko 30 tysięcy (wszystkie w języku angielskim i z każdej kategorii dostępnej w serwisie). Okazało się, że co piąty z nich porusza temat gier wideo, a średnia liczba wyświetleń materiałów z tą formą rozrywki wyniosła 120 tysięcy wyświetleń. Najmniejszym współczynnikiem zainteresowania cieszą się produkcje o polityce.

Ogromną popularnością cieszą się również filmy przeznaczone dla osób poniżej 13 roku życia albo klipy, na których owe dzieci się znajdują. Statystyki nie pozostawiają złudzeń – takie materiały „klikają” się trzy razy lepiej niż inne dostępne na YouTube.

Platforma stara się obecnie nieco walczyć z tym trendem i dbać o bezpieczeństwo najmłodszych, więc wyniki przyszłych badań mogą ulec zmianie.

Źródło: Engadget / Pew

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.