Xiaomi się pogubiło i promowało swój produkt reklamą Apple

Piotr MalinowskiSkomentuj
Xiaomi się pogubiło i promowało swój produkt reklamą Apple
Xiaomi często nazywane jest „tańszym Apple”, a użytkownicy co jakiś czas zarzucają chińskiemu koncernowi kopiowanie pomysłów od amerykańskiego giganta. Trudno stwierdzić prawdziwość tej tezy, lecz najnowsza pomyłka firmy pozwala sądzić, że coś jest na rzeczy.

Apple posiada w swojej ofercie usługę nazwaną Memojii, czyli animowane twarze 3D, które możemy personalizować tak, aby jak najbardziej przypominały nas samych. Teraz podobną nowość zaprezentowało Xiaomi i nazywa się ona… Mimoji. Widzicie podobieństwo?

Na pierwszy rzut oka brzmi jak plagiat, ale nie można zapomnieć, że nazwa Mi jest stosowana od wielu lat w smartfonach chińskiej firmy. Mamy tu więc do czynienia z po prostu dodaniem tego przedrostka do słowa „moji”. Xiaomi wypowiedziało się w tej sprawie następująco: „nie znaleźliśmy jakiegokolwiek dowodu na to, że Mimoji to plagiat rozwiązania obecnego u naszej konkurencji”.

Kluczowym problemem jest jednak fakt, że na stronach promujących nową usługę pojawił się zwiastun nie Mimoji, ale… Memoji od Apple. Chińczycy uważają, iż doszło jedynie do ludzkiej pomyłki i nic wielkiego się nie stało. Niesmak jednak pozostał. Oczywiście nieadekwatne materiały już zniknęły.

Źródło: CXL

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.