Facebook powołał specjalny zespół, który ma zadbać o uczciwość algorytmów platformy

Piotr MalinowskiSkomentuj
Facebook powołał specjalny zespół, który ma zadbać o uczciwość algorytmów platformy
Globalny zasięg i popularność Facebooka zmusza spółkę do inwestowania w nowe technologie i ludzi, którzy będą w stanie nad tymi mechanizmami zapanować. Tak też powstał zespół ds. praw obywatelskich – ma się on koncentrować na polityce platformy, uczciwości jej algorytmów oraz kwestiach dotyczących prywatności i wpływie portalu na wybory w poszczególnych krajach.

Grupa działać będzie pod przewodnictwem dotychczasowego COO Facebooka, Sheryl Sandberg. Osoby zatrudnione w tym obszarze podejmą współpracę z chociażby ekspertami ds. praw wyborczych po to, aby mieć pewność, że serwis społecznościowy nie jest wykorzystywany do tłumienia bądź zastraszania osób kandydujących na określone stanowiska oraz ich wyborców.

Ponadto nowy zespół ma do 2020 roku przygotować świeże zalecenia dotyczące mowy nienawiści oraz zasady dotyczące reklam. Sheryl stwierdziła, że jej oddział ma aktywnie słuchać opinii od społeczności i zajmować się takimi kwestiami, które sprawią, że Facebook będzie miejscem, gdzie „prawa obywatelskie są respektowane na najwyższym poziomie”.

Jak wiemy, Facebook do tej pory nie miał zbyt łatwego życia z różnymi grupami społecznymi. Spółka nie raz oskarżana była o np. cenzurowanie konserwatywnych wypowiedzi na portalu czy walkę z białym nacjonalizmem. Trudno przewidzieć czy teraz ten stan rzeczy ulegnie zmianie.

Dodatkowo Sandberg uważa, że sztuczna inteligencja używana do rozpoznawania mowy nienawiści radzi sobie coraz lepiej. W marcu bieżącego roku miała usunąć około 65 procent wpisów łamiących zasady portalu jeszcze przed zgłoszeniem ich przez użytkowników. COO podkreśliła także, iż zdaje sobie sprawę ze skali problemu i obiecała „zbudowanie kultury, która wyraźnie chroni i promuje prawa obywatelskie na Facebooku”.

Źródło: CNET / Facebook

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.