Huawei Polska stworzyło „serwis kryzysowy” i odpowiada na Wasze pytania

Maksym SłomskiSkomentuj
Huawei Polska stworzyło „serwis kryzysowy” i odpowiada na Wasze pytania
Polski oddział firmy Huawei uruchomił właśnie serwis Huawei Matters, w którym jego przedstawiciele odpowiadają na pytania konsumentów zatroskanych dalszymi losami urządzeń tego producenta. Chińska firma rozwiewa na jego łamach wątpliwości, jakie mogły powstać w wyniku panującego ostatnio zamieszania, które wynika z umieszczenia firmy Huawei na czarnej liście firm, z którymi nie mogą współpracować amerykańskie spółki.

Serwis nazwany Huawei Matters znaleźć można pod tym adresem. Huawei podkreśla, że jest firmą globalną oraz przede wszystkim prywatną. Podkreśla się, że od 30 lat usługi i rozwiązania tej marki spełniają najwyższe standardy bezpieczeństwa. Na całym świecie ponoć ponad 3 miliardy osób korzysta z usług i produktów Huawei.

Obecnie na stronie Huawei udziela odpowiedzi na 11 najczęściej padających pytań. Przytaczamy je poniżej:

1. Czy zaistniała sytuacja będzie miała wpływ na obecną sprzedaż produktów Huawei? Jaki będzie miała wpływ na globalny biznes Huawei?

Huawei będzie nadal zapewniać aktualizacje zabezpieczeń i będzie świadczył usługi posprzedażowe dla wszystkich smartfonów i tabletów marek Huawei oraz Honor – tych, które już zostały sprzedane i tych, które są obecnie dostępne w sprzedaży na całym świecie.

2. Czy aktualni użytkownicy będą mogli nadal korzystać z usług Google, takich jak Google Play i Gmail w produktach Huawei?

Użytkownicy produktów, które zostały już sprzedane i są aktualnie w sprzedaży będą mogli nadal korzystać ze wspomnianych usług w normalny sposób. Nic się dla nich nie zmienia.

3. Czy bieżąca sytuacja wpłynie na korzystanie z telefonów Huawei?

Użytkownicy produktów, które zostały już sprzedane i są aktualnie w sprzedaży będą mogli nadal korzystać ze wspomnianych usług w normalny sposób.

4. Czy użytkownicy będą mogli nadal aktualizować swoje aplikacje poprzez Google?

Tak.

5. Czy telefony Huawei będą obsługiwać Android Q?

Więcej szczegółów zostanie opublikowanych w przyszłych powiadomieniach o aktualizacji systemu.

6. Czy użytkownicy będą mogli aktualizować aplikacje innych dostawców niż Google?

Tak, sytuacja nie wpływa na aplikacje dostawców innych niż Google.

7. Czy smartfony Huawei nadal mogą otrzymywać aktualizacje zabezpieczeń Google?

Tak.

8. Jeśli użytkownicy zresetują swoje produkty Huawei do ustawień fabrycznych, czy będzie to miało wpływ na ich zdolność do korzystania z usług Google w przyszłości?

Nie. Przywrócenie ustawień fabrycznych nie będzie miało wpływu na możliwość korzystania z usług Google w przyszłości.

9. Czy sytuacja będzie dotyczyć urządzeń Huawei, które nie miały jeszcze swojej premiery?

Aktualnie skupiamy się na bieżącej ofercie i wsparciu klienta w zakresie użytkowania produktów, które zostały już sprzedane i są aktualnie w sprzedaży. O premierach nowych produktów będziemy informować na bieżąco.

10. Czy to oznacza, że Huawei przyspieszy rozwój i wdrożenie własnego systemu operacyjnego?

Android jest platformą „open source” i Huawei znacząco przyczynił się do jej rozwoju i popularyzacji na całym świecie. Huawei będzie nadal traktować priorytetowo rozwój i wykorzystanie ekosystemu Android.

11. Czy Huawei zaprezentuje swój system operacyjny 24 czerwca?

Jest to internetowa plotka. Wszystkie oficjalne informacje na ten temat zostaną udostępnione oficjalnymi kanałami Huawei.

Po czyjej stronie stoicie w konflikcie na linii Stany Zjednoczone – Huawei? Przypominamy, że chiński rząd szykuje już odpowiedź na amerykańskie ograniczenia, szykując swoją własną czarną listę amerykańskich (i nie tylko) firm.

Źródło: Huawei

Udostępnij

Maksym SłomskiZ dziennikarstwem technologicznym związany od 2009 roku, z nowymi technologiami od dzieciństwa. Pamięta pakiety internetowe TP i granie z kumplami w kafejkach internetowych. Obecnie newsman, tester oraz "ten od TikToka". Miłośnik ulepszania swojego desktopa, czochrania kotów, Mazdy MX-5 i aktywnego uprawiania sportu. Wyznawca filozofii xD.