Facebook zdecydował się bowiem na zbanowanie quizowych aplikacji badających naszą osobowość. Programy te miały bowiem przez lata zbierać sporo informacji o użytkownikach. W 2018 roku na jaw wyszło, że test „thisisyourdigitallife” posłużył jako cel firmy Cambridge Analytica do zebrania danych o 87 milionach internautów.
Samym źródłem problemu nie są testy same w sobie, ale przyzwolenie Facebooka na to, żeby programiści gromadzili informacje o np. znajomych. Spółka dopuściła się zaniedbań w tej kwestii i w związku z tym dowiodła, że nie dbała zbyt dobrze o bezpieczeństwo danych, które mogły być wykorzystane do niezbyt etycznych celów. Zarząd platformy jako powód rezygnacji z testów osobowości podaje, że nie cieszyły się one zbytnią popularnością i w zasadzie nie były zbytnio użyteczne.
Facebook wprowadza także zmiany jeśli chodzi o uprawnienia programistów. Od teraz deweloperzy nie będą mieli dostępu do nowych danych użytkowników jeśli nie skorzystają oni z danej aplikacji w przeciągu 90 dni od ostatniej wizyty.