Pepsi będzie chciało mieć własną reklamę w kosmosie

Mateusz PonikowskiSkomentuj
Pepsi będzie chciało mieć własną reklamę w kosmosie
{reklama-artykul}
Kosmos i przestrzeń wokół Ziemi staje się powoli celem rozwoju nowych firm oraz startupów – to już nie pierwszy raz, kiedy słychać o oryginalnych pomysłach na wykorzystanie wspomnianej przestrzeni. Tym razem rosyjski startup StartRocket planuje wykorzystać miniaturowe satelity, które będą w stanie wyświetlać reklamy na niebie. Pierwszym klientem marki ma być nikt inny, jak firma PepsiCo.

Reklama, która miałaby się pojawić na niebie będzie reprezentacją napoju energetycznego Adrenaline Rush, który należy do korporacji odpowiedzialnej za wydawanie większości słodkich, gazowanych butelek z płynem. Adrenaline Rush ma być promowany w ramach kampanii przeciwko stereotypom i nieuzasadnionym uprzedzeniom wobec graczy.

Rzeczniczka PepsiCo Russia, Olga Manova potwierdziła opisywane wyżej partnerstwo i powiedziała, że jej firma uwierzyła w potencjał StartRocket. Billboardy orbitalne mają być przyszłością reklam i to swoista rewolucja na rynku komunikacji. Sprzęt do wysłania reklam na orbitę naszej planety ma być gotowy do 2020 roku – oficjalne jednak zostanie on uruchomiony dopiero za dwa lata, w 2021 roku. StartRocket zbiera obecnie fundusze, które pozwolą na wyświetlenie reklamy – ośmiogodzinna projekcja ma kosztować około 20 tysięcy dolarów.

pepsistartrocket2

Na ten moment kwota kontraktu producenta z firmą PepsiCo nie została ujawniona i nie wiadomo też do końca, jak miałaby wyglądać sama reklama oraz instalacja, która pojaw się na sklepieniu niebieskim. To jednak nie pierwszy raz, kiedy o StartRocket jest głośno – kilka miesięcy temu firma poinformowała, iż jest gotowa wyświetlać różne komunikaty na niebie przez około sześć minut w różnych odstępach czasu.

Idea reklam i billboardów kosmicznych została potępiona już w 1993 roku przez Amerykańskie Towarzystwo Astronomiczne. Sam Carl Sagan nazwał ten proceder niczym więcej, jak „obrzydliwością”. Nie pozostaje nic innego, jak tylko czekać na pierwsze efekty prac PepsiCo i StartRocket.

Źródło: DT

Udostępnij

Mateusz PonikowskiWspółzałożyciel serwisu instalki.pl od ponad 18 lat aktywny w branży mediów technologicznych.