Kilka dni temu byliśmy świadkami publikacji pierwszego w historii zdjęcia czarnej dziury. Za algorytmem umożliwiającym wykonanie tego typu fotografii stoi Katie Bouman, 29-latka studiująca na Massachusetts Institute of Technology. Po opracowaniu danych które pozwoliło wygenerować to unikalne zdjęcie badaczka szybko stała się twarzą przełomowego wydarzenia.
Niedługo po tym głośnym wydarzeniu, na portalu YouTube zaczęto publikować bardzo dużo materiałów poświęconych właśnie osobie Katie i jej odkryciu. Jednym z filmów był seksistowskie wideo atakujące badaczkę o wymownym tytule: „Woman Does 6% of the Work byt Gets 100% of the Credit: Black Hole Photo”.
O incydencie wypowiedział się sam YouTube za pośrednictwem wpisu na Twitterze. Według przedstawicieli platformy, film zaistniał na górze wyników dlatego, że był stosunkowo nowy, a algorytmy często promują właśnie takie treści.
2/ In this specific case, within minutes, videos from news sources started rising to the top. These are all part of the changes we’ve made to our algorithm to combat misinformation.
— YouTubeInsider (@YouTubeInsider) 12 kwietnia 2019
Jak możemy przeczytać, była to dosyć specyficzna sytuacja polegająca na tym, że jeden klip nagle zaczął gwałtownie przesuwać się na sam szczyt. Według YouTube’a, obniżenie zasięgu tego typu filmów to część walki z ogólną dezinformacją i fałszywymi wiadomościami.
Źródło: Mashable / Twitter