Spotify rusza na wojnę z Apple – powstała specjalna strona przeciwko gigantowi

Piotr MalinowskiSkomentuj
Spotify rusza na wojnę z Apple – powstała specjalna strona przeciwko gigantowi
Od piątku niezbyt dobrze dzieje się w PR-owym świecie technologii – wszystko to za sprawą wysunięcia dosyć poważnych oskarżeń Spotify względem firmy Apple. Twórcy popularnej usługi nie ograniczyli się do opublikowania jednego postu w mediach społecznościowych. Mamy tutaj do czynienia z akcją rozgrywającą się na nieco szerszym polu.

Wszystko zaczęło się w minioną środę, kiedy to Spotify złożyło skargę do Komisji Europejskiej dotyczącą Apple i zasad sklepu App Store. Gigant z Cupertino podobno daje sobie „niesprawiedliwą przewagę na każdym kroku” stając się niebezpiecznym monopolistą na rynku. Na tym się nie skończyło – w celu wyniesienia sprawy na forum publiczne, powstała specjalna strona internetowa promująca roszczenia twórców platformy streamingowej.

Nazwana została TimeToPlayFair.com i możemy na niej znaleźć przede wszystkim pięć faktów ukazujących, że „Apple nie gra fair”. Na pierwszym miejscu znajduje się informacja o naliczaniu przez koncern podatku dyskryminacyjnego w wysokości 30%. Według Spotify, Apple daje przewagę własnym usługom i tym samym „nie wszyscy zawodnicy na planszy mają takie same szanse na wygraną”.

Dwa dni po całym zajściu gigant z Cupertino postanowił odpowiedzieć na zarzuty. Apple twierdzi, że Spotify angażuje się w „wprowadzającą w błąd retorykę” i ukrywa fakt, że większość przychodów pochodzi z reklam. Spotify stwierdziło, iż spodziewało się takiej odpowiedzi od firmy, bo „każdy monopolista zasugeruje, że nie zrobił niczego złego i będzie twierdził, że jego priorytetem są konsumenci i niezagrażanie konkurencji”.

Takie przepychanki nie za wiele się zdadzą i raczej o tej sprawie usłyszymy ponownie dopiero wtedy, kiedy Komisja Europejska przyjrzy się dokładnie skardze złożonej przez Spotify.

Źródło: 9to5Mac

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.