W listopadzie ubiegłego roku podjęto pierwsze kroki ku przystosowaniu do minimalistycznego motywu wyszukiwarkę Google. Wtedy zmienił się nieco wygląd wyników wyszukiwania – pole do wpisywania informacji zyskało zaokrąglone rogi, a podczas przewijania w dół górny pasek nareszcie przestał znikać i użytkownicy mogli wprowadzać zapytanie bez konieczności wracania na górę strony.
Pomimo tych estetyczno-funkcjonalnych usprawnień, Google zwlekało z „poprawieniem” głównej strony wyszukiwarki. Koncern zdobył się na to dopiero teraz i od początku marca wszystkie osoby odwiedzające witrynę Google.com mogą cieszyć się bardziej nowoczesnym widokiem.
Kwadratowe pole zostało zastąpione przez owalne, lecz drobne zmiany nie kończą się tylko na tym elemencie. Gdy miejsce do wyszukiwania nie jest aktywne, oczom odbiorcy ukazuje się tylko cienka szara ramka, lecz w momencie kliknięcia na nie, pole się wyostrza i uwydatniony zostanje niewielki cień, przez co uzyskujemy lekki efekt 3D.
Przyciski „Szukaj w Google” oraz „Szczęśliwy traf” doczekały się wręcz niezauważalnych zmian – zaokrągleniu uległy jedynie ich rogi. Identyczny zabieg został przeprowadzony na witrynie Google Grafika, gdzie pole wyszukiwania zamieniło się w „pigułkę”.
Zapewne gigant z Moutain View co jakiś czas karmić będzie konsumentów takimi zmianami i usprawnieniami do momentu, kiedy proces wdrażania Material Theme się nie zakończy.
Źródło: 9to5Google / własne