Instagram jest najczęściej wykorzystywaną platformą do komunikacji seksualnej z dziećmi

Piotr MalinowskiSkomentuj
Instagram jest najczęściej wykorzystywaną platformą do komunikacji seksualnej z dziećmi
Ostatni miesiąc to dosyć głośny okres jeśli chodzi o kwestię wykorzystywania dzieci w mediach społecznościowych. Oczywiście najhuczniej akcja rozgrywa się na YouTube, lecz najnowsze badania rzucają niezbyt korzystne światło także na Instagram. O co chodzi?

Raport opublikowany przez Narodowe Stowarzyszenie na rzecz Zapobiegania Okrucieństwu wobec Dzieci (ang. NSPCC) wskazuje na to, że największy odsetek przestępstw dotyczących tzw. groomingu popełniany jest właśnie przy użyciu tytułowej platformy. Powyższe pojęcie oznacza m.in. akt budowania emocjonalnego związku z dzieckiem w celu zdobycia jego zaufania, aby móc wykorzystać je seksualnie.

Dane pokazują, że tego typu przestępstwa dokonywane są w 70 procentach przy pomocy portali społecznościowych. Instagram stanowi 32 procent przypadków, Facebook 23 procent, a Snapchat 14 procent. Wszystkie informacje zostały uzyskane od policji, więc raczej nie można mówić tu o oszukanych statystykach.

Co więcej, w przeciągu ostatniego roku akty tzw. groomingu były dokonywane 200 procent częściej, aniżeli w 2017 roku. Liczby te są przytłaczającym dowodem na to, że bezpieczeństwo dzieci jest coraz bardziej zagrożone i w żaden sposób nie można tych faktów lekceważyć.

Po opublikowaniu raportu, spółka w postaci Facebooka stwierdziła, że usuwa 99.2 procent treści związanych z wykorzystywaniem lub nagością dzieci jeszcze przed zgłoszeniem ich przez użytkowników. Algorytm, któremu zostało powierzone to zadanie jest podobno cały czas dopracowywany.

Dyrektor NSPCC twierdzi także, że do gry muszą wejść politycy i również pomóc w walce z tego typu przestępstwami na scenie mediów społecznościowych.

Źródło: Mashable

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.