Aspekt reklam przed takimi treściami w zasadzie szybko stracił na znaczeniu – bardziej zaczęto interesować się obecnością w serwisie milionów materiałów, gdzie wykorzystywane są dzieci i dlaczego koncern nie reaguje na to zjawisko.
YouTube oczywiście nie mógł pozwolić sobie na psucie wizerunku i utratę wielu wpływowych partnerów, więc zaraz po wyjściu na jaw niedoskonałości własnych mechanizmów rozpoczął intensywną walkę z niewłaściwymi materiałami i plagą publikowanych pod nimi pedofilskich komentarzy.
Firma poinformowała, że w ciągu ostatniego tygodnia zablokowała możliwość umieszczania komentarzy pod dziesiątkami milionami klipów wideo, na którym pojawiają się małe dzieci. Algorytm odpowiedzialny za to zadanie ma zostać na przestrzeni najbliższych miesięcy jeszcze usprawniony, a zasięg jego działania odpowiednio zwiększony.
Nie chodzi tu już nawet o niewłaściwe filmy, ale zwykłe materiały publikowane przez nieletnie osoby, gdzie często w sekcji komentarzy znajdują się niezbyt tolerowane społecznie opinie. Jest to dosyć radykalny i stanowczy ruch ze strony platformy – YouTube został jednak przyparty do muru i jeśli szybko nie zacznie reagować, to może na stałe utracić partnerów i ogromne pieniądze.
Aktualizacja 01-03-2019 godz. 13:19
Otrzymaliśmy oficjalne stanowisko z biura prasowego YouTube w tej sprawie. Poniżej cytujemy całość wypowiedzi.
„W ciągu ostatniego tygodnia podjęliśmy jako YouTube szereg działań, mających na celu lepszą ochronę dzieci i rodzin, w tym m.in. wyłączyliśmy komentarze pod dziesiątkami milionów filmów. Teraz zaczniemy również wyłączać komentarze pod większością filmów z osobami nieletnimi, z wyjątkiem niewielkiej liczby kanałów, które aktywnie je moderują i podejmują dodatkowe kroki w celu ochrony dzieci. Rozumiemy, że komentarze są ważnym sposobem budowania i nawiązywania kontaktu z odbiorcami. Wiemy również, że jest to właściwe postępowanie, aby chronić społeczność YouTube.”
Źródło: Engadget