Odkrywanie nowych filmów na YouTube stanie się lepsze

Mateusz PonikowskiSkomentuj
Odkrywanie nowych filmów na YouTube stanie się lepsze
{reklama-artykul}
Rekomendacje materiałów dostępnych w serwisie YouTube, to prawdziwy temat rzeka – jedni użytkownicy są z nich bardzo zadowoleni, a drudzy ciągle narzekają na niechciane treści, które pojawiają się na ich koncie. Google już jakiś czas temu rozpoczęło testy zupełnie nowego interfejsu związanego z promowaniem filmów, które mogą spodobać się konkretnym osobom. Póki co całość dostępna jest jedynie na smartfonach, jednak zapewne nie minie dużo czasu zanim pojawi się ona także na komputerach stacjonarnych oraz wszystkich przeglądarkach internetowych.

YouTube pod koniec ubiegłego roku rozpoczął testowanie zakładki „Eksploruj”, która z wyglądu przypomina tę dostępną w serwisie Instagram. W filmie, który pojawił się na kanale menedżera produktowego YouTube’a, Davida Sharona możemy usłyszeć, iż wspomniane miejsce będzie przystanią dla osób poszukujących nowych filmów, tematów oraz specyficznych twórców. Obecnie firma testuje funkcjonalność na ograniczonej liczbie użytkowników, jednak liczba osób posiadających możliwość skorzystania z karty „Eksploruj’ stale rośnie.

youtubekesploruj2

Domyślnie, karta „Eksploruj” ma zastąpić opcję „Trendy” dostępną w dolnej części aplikacji mobilnej amerykańskiego giganta. Po wejściu w zakładkę będzie można przejrzeć między innymi popularne filmy oraz te materiały, które są chętnie oglądane przez użytkowników z całego świata. W zakładce Eksploruj znajdziemy także specjalne ikony oparte na fotografiach, które mają pomóc powiązać treści z materiałami jakie oglądaliśmy wcześniej.

Czy tego typu zmiana znacząco usprawnia korzystanie z YouTube’a? Na pewno – przynajmniej na urządzeniach mobilnych. Wprowadzenie możliwości szybkiego i prostego eksplorowania treści na bazie prostych ikon jest lepszym rozwiązaniem niż podsuwanie algorytmicznie generowanej mieszanki filmów dla użytkownika, z których najczęściej wybiera on zaledwie kilka pozycji.

Nowa zakładka to także plus dla samego Google – eksploracja wideo przez użytkowników, to więcej godzin spędzonych na portalu, a to równa się także większym zarobkom oraz przychodom bezpośrednio z wyświetlanych reklam. Na ten moment nie wiadomo, kiedy nowa karta trafi do stabilnej wersji portalu.

Źródło: Digital Trends

Udostępnij

Mateusz PonikowskiWspółzałożyciel serwisu instalki.pl od ponad 18 lat aktywny w branży mediów technologicznych.