Nie chodzi oczywiście o ogół recenzji, ale o kilka z nich. Odkrycia dokonał Kevin Roose, publicysta New York Times, który zauważył, że nazwiska paru osób wystawiających „piątkowe” oceny pasują do profilów pracowników portalu społecznościowego. Co ciekawe, recenzje zostały zweryfikowane przez Amazon, co oznacza, iż osoby te faktycznie nabyły urządzenia Portal.
Speaking of coordinated inauthentic behavior, what are the odds that all these 5-star Facebook Portal reviewers on Amazon just happen to have the same names as Facebook employees? pic.twitter.com/bF7U8Fj5kN
— Kevin Roose (@kevinroose) 17 stycznia 2019
Niezależnie od tego jaka była motywacja przedstawicieli Facebooka, to takie sytuacje są sprzeczne z zasadami Amazon. Na temat sprawy wypowiedział się już wiceprezes Facebooka ds. VR oraz AR, który potwierdził pochodzenie pozytywnych recenzji oraz poinformował o tym, że do pracowników wystosowana została prośba o usunięcie opinii ze sklepu.
Mamy pierwszy miesiąc nowego roku, a Facebook przeżył już kilka nowych afer – jeśli tak dalej pójdzie to czeka nas naprawdę ciekawy okres w historii tej platformy.
Źródło: Engadget