Facebook testuje funkcję transmisji na żywo podczas zakupów

Piotr MalinowskiSkomentuj
Facebook testuje funkcję transmisji na żywo podczas zakupów
Możliwość wystawiania przedmiotów na sprzedaż za pomocą Facebooka jest już obecna od dłuższego czasu. Twórcy platformy bezustannie próbują w jakiś sposób ulepszać dział Marketplace oferując zarówno osobom kupującym, jak i sprzedającym nowe funkcje oraz usprawnienia.

Tym razem przedstawiciele platformy testują dosyć innowacyjną opcję, która pozwoli sprzedawcom pokazywać towary poprzez transmisje na żywo. Dzięki temu handlarze będą mogli jeszcze szybciej i przejrzyściej opisywać wystawiane produkty oraz je demonstrować.

Co więcej, twórcy planują również udostępnić możliwość rezerwacji oraz dokonywania płatności za pośrednictwem komunikatora Messenger. Na razie nie wiadomo więcej na ten temat, lecz z pewnością jeśli testy obejmą szerszy zakres użytkowników, to na jaw wyjdzie więcej szczegółów.

Na ten moment nowa funkcja dostępna jest dla wybranych grup z Tajlandii – to tam dział Marketplace cieszy się największą popularnością. Pojawiły się już nawet pierwsze pozytywne opinie od tamtejszych użytkowników. Twierdzą oni, że możliwość pokazania towarów na żywo jest bardziej przydatna aniżeli udostępnianie samych zdjęć.

Sam Facebook nie ma zamiaru na razie rozszerzać opcji dostępnych w tego typu transmisjach, ale mimo to chętnie zbiera opinie oraz pomysły od osób mających z tą innowacją styczność. Niewiadomo dokładnie kiedy funkcja trafi do większej ilości krajów i użytkowników – z pewnością nastąpi to już niebawem.

Źródło: Engadget

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.