Facebook dowie się o Twojej rodzinie dzięki algorytmowi analizującemu zdjęcia – chodzi oczywiście o targetowanie reklam

Bartek SzcześniakSkomentuj
Facebook dowie się o Twojej rodzinie dzięki algorytmowi analizującemu zdjęcia – chodzi oczywiście o targetowanie reklam
Facebook już od zeszłego roku umożliwia kierowanie reklam do konkretnych gospodarstw domowych. Aby dowiedzieć się kto z kim, gdzie i jak mieszka wykorzystuje wszelkie możliwe dane, a teraz znalazł na to kolejny sposób.

Do tej pory działał najczęściej poprzez zestawianie ze sobą logowań użytkowników z tym samym IP. Pozwoliło to dostarczyć wiele informacji. Nowa metoda jednak da reklamodawcom to, czego chcą jeszcze bardziej.

Według najnowszych doniesień Facebook będzie analizować informacje, które znajdzie na wstawianych przez nas zdjęciach. Nie musimy nawet mieć na portalu oznaczonych relacji rodzinnych. Nie musimy nawet nikogo oznaczać na zdjęciach, aby algorytm potrafił zrozumieć co one przestawiają. 

Przykład: Adam często wstawia zdjęcia z dwoma kobietami. Jedna mniej więcej w jego wieku, druga w wieku nastoletnim. Zdjęcia drugiej podpisuje często „Moja księżniczka„, a z drugą na zdjęciach często nawiązuje kontakt fizyczny. Robot w prosty sposób zrozumie, że Adam mieszka w domu wraz z żoną i nastoletnią córką. Prawdopodobnie AI da radę również odczytać status społeczno-ekonomiczny analizując elementy zdjęć.

Da to reklamodawcom świetne możliwości. Do tej pory podsyłali Adamowi jedynie reklamy z autami, ponieważ lajkuje kilka fanpage o motoryzacji. Teraz jednak w okresie świątecznym mogą mu proponować prezenty dla żony i córki, w dodatku dopasowane do tego w jakim są wieku.

Zapewne nie będzie to perfekcyjne. Nie raz system źle zinterpretuje zdjęcia, a nikt tego nie będzie weryfikować. Musicie jednak przyznać, że Facebook robi co tylko się da, aby sprzedać jak najwięcej informacji o nas – które, de facto, sami mu dajemy.

Źródło: The Verge

Udostępnij

viriacci