TA STRONA UŻYWA COOKIE. Usługodawca oraz jego zaufani partnerzy korzystają z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów statystycznych, reklamowych oraz realizacji usług, w tym również aby wyświetlać użytkownikom najbardziej dopasowane oferty i reklamy.
Usługodawca i jego zaufani partnerzy wymagają zgody użytkownika na gromadzenie danych w celu obsługi spersonalizowanych treści i ogłoszeń. Jeśli korzystasz ze strony instalki.pl bez zmiany ustawień przeglądarki, to oznacza to, że nie wyrażasz sprzeciwu co do otrzymywania wszystkich plików cookies na swoje urządzenie ze strony instalki.pl.
Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Od dnia 25.05.2018 r. na terenie Unii Europejskiej wchodzi w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z regulaminem oraz polityką prywatności serwisu  [X]
Instalki.pl » Aktualności » Internet » Google Chrome zablokuje strony, które będą miały za dużo reklam
Środa, 07 Listopad 2018 18:29, Wpisany przez Piotr Malinowski
google chrome ad
Google mówi STOP wyskakującym oknom.

Reklamy to nieodłączny element świata mediów – stanowią one bowiem jedno z głównych źródeł dochodu większości kanałów telewizyjnych, stacji radiowych czy stron internetowych. Wyrozumiały i wiedzący co nieco o świecie użytkownik z pewnością zdaje sobie z tego sprawę i cierpliwie znosi wyświetlane spoty. Problem zaczyna się jednak wtedy, kiedy tych reklam zaczyna być za dużo.

Zbyt duża ich liczba skutecznie zniechęca odbiorców do korzystania z danego medium i w dużej części przypadków sprawia, iż większość użytkowników nie zajrzy ponownie na stronę, która na starcie powitała go milionem wyskakujących okienek. Google chce walczyć z takimi uciążliwymi serwisami.


Przeglądarka Google Chrome po wydaniu aktualizacji o numerze 71 będzie blokować uciążliwe dla konsumenta reklamy – mowa tutaj głównie o tych, które powodujących niespodziewane włączenie nowego okna lub karty. Co więcej, program blokować będzie również wyświetlanie fałszywych komunikatów oraz nie pozwoli na przejęcie kursora myszy przez złośliwe oprogramowanie.

Google jest o tyle konsekwentne w swoich działaniach, że nie zamierza bawić się w żadne ulgi czy interweniowanie dopiero po wpłynięciu dużej liczby zgłoszeń dotyczących konkretnej witryny. Gdy chociaż jeden konsument zgłosi szkodliwą treść to procedura automatycznie się rozpocznie. Od tego momentu właściciel strony ma miesiąc aby usunąć niepożądane reklamy czy oprogramowanie.

Jeśli tego nie zrobi, to system od razu zablokuje te złośliwe treści, a co za tym idzie – użytkownik bez przeszkód będzie mógł korzystać z danej witryny.

Źródło: Google Chrome