Zbyt duża ich liczba skutecznie zniechęca odbiorców do korzystania z danego medium i w dużej części przypadków sprawia, iż większość użytkowników nie zajrzy ponownie na stronę, która na starcie powitała go milionem wyskakujących okienek. Google chce walczyć z takimi uciążliwymi serwisami.
Przeglądarka Google Chrome po wydaniu aktualizacji o numerze 71 będzie blokować uciążliwe dla konsumenta reklamy – mowa tutaj głównie o tych, które powodujących niespodziewane włączenie nowego okna lub karty. Co więcej, program blokować będzie również wyświetlanie fałszywych komunikatów oraz nie pozwoli na przejęcie kursora myszy przez złośliwe oprogramowanie.
Google jest o tyle konsekwentne w swoich działaniach, że nie zamierza bawić się w żadne ulgi czy interweniowanie dopiero po wpłynięciu dużej liczby zgłoszeń dotyczących konkretnej witryny. Gdy chociaż jeden konsument zgłosi szkodliwą treść to procedura automatycznie się rozpocznie. Od tego momentu właściciel strony ma miesiąc aby usunąć niepożądane reklamy czy oprogramowanie.
Jeśli tego nie zrobi, to system od razu zablokuje te złośliwe treści, a co za tym idzie – użytkownik bez przeszkód będzie mógł korzystać z danej witryny.
Źródło: Google Chrome