Valve oraz Ubisoft ukarane grzywną przez Francję

Bartek SzcześniakSkomentuj
Valve oraz Ubisoft ukarane grzywną przez Francję
{reklama-artykul}Zarówno Valve ze swoją platformą Steam, jak i Ubisoft z Uplay nie dostosowały się do obowiązującego we Francji prawa konsumenckiego. Wynikiem tych niedopatrzeń będą grzywny. Valve musi zapłacić 167 000€ (ok. 716 600zł), natomiast Ubisoft 180 000€ (ok. 772 400zł) – łącznie 327 000€ (ok. 1 400 200zł).

Powodem nałożenia kar było złamanie przepisów wynikających z L221-18 Francuskiego Kodeksu Konsumenta. Określa on, że każdy konsument we Francji ma prawo do 14-dniowego terminu zwrotu zakupu. Steam oferuje dość skomplikowaną procedurę zwrotów z zastrzeżeniem, że gracz nie może grać dłużej niż 2h, aby zwrócić grę, o tyle Uplay natomiast nie pozwala graczom dokonywać żadnych zwrotów.

Obie firmy musiały na stronach internetowych swoich sklepów umieścić stosowną informację o niezgodności z przepisami. Po przepuszczeniu przez Google Tłumacz brzmią one tak:

Zgodnie z art. L. 522-1 francuskiego kodeksu konsumenckiego, krajowa komisja dochodzeniowa DGCCRF postanowiła nałożyć sankcje administracyjne na spółkę VALVE CORPORATION o wartości 147 000 EUR. w przypadku naruszenia następujących przepisów kodeksu konsumenta: art. L. 221-5 (zawarcie umowy o dostarczanie treści cyfrowych bez uprzedniego powiadomienia o wcześniejszych informacjach), L. 221 -28 1 3 ° (brak zbioru wyraźna zgoda konsumenta przed wykonaniem dostawy treści cyfrowych i brak odbioru wyraźnego zrzeczenia się prawa do wycofania), L. 22 1 -18 (nieprzestrzeganie terminu odstąpienia) i L. 221 – 1 3 (brak dostarczenia zgodnej umowy).
~Steam

Valve-and-Ubisoft-Fined-in-France-02-Non-Compliance

W zastosowaniu artykułów L. 522-1 i L. 522-6 kodeksu konsumenta, Krajowa Służba dochodzeniowa DGCCRF postanowiła wypowiedzieć się przeciwko sankcjom administracyjnym spółki UBISOFT EMEA SAS łączna kwota 180 000 EUR za niedotrzymanie następujących przepisów Kodeksu konsumenckiego: artykuły L. 221-5 (brak przedstawienia niektórych informacji przed zawarciem umowy), L. 221-28 13 ° (brak zebrania wyraźnej zgody konsument przed realizacją dostawy treści cyfrowych i brak odbioru wyraźnego zrzeczenia się prawa do odstąpienia od umowy), L. 221-18 (nieprzestrzeganie prawa do odstąpienia od umowy) i L. 221-13 (brak przekazania zgodnej umowy).
~Uplay

Ciekawy jest fakt, że firmy nie muszą oferować 14-dniowego okresu zwrotu, o ile wyraźnie zaznaczą to w chwili zakupu produktu. Pozostałe platformy zapewne szybko się do tego dostosują. Najwyraźniej prawa konsumenta są coraz bardziej respektowane na całym świecie, niezależnie od branży. I bardzo dobrze.

Źródło: Wccftech; Zrzut ekranu Steam: NoFrag

Udostępnij

viriacci