Emotikony emoji zabijają język. Przynajmniej według dorosłych

Aleksander PiskorzSkomentuj
Emotikony emoji zabijają język. Przynajmniej według dorosłych
Serwis YouTube postanowił przeprowadzić ciekawe badanie, które skupiało się na wykorzystywaniu emotikonek emoji oraz ich rzeczywistym wpływie na stan języka. Ankieta została rozesłana do 2000 osób w różnym wieku – od 16 do 64 lat. Co zaskakujące, 94% ankietowanych stwierdziło, iż przez emoji język angielski zaliczył regres, a młodzi ludzie mają z nim największy problem.

Ponad 3/4 przepytanych osób stwierdziło, iż problemy z językiem biorą się właśnie z emotikonek emoji oraz autokorekty podczas pisania – ciężko się z tym nie zgodzić bowiem technologia wyręcza już nas praktycznie na każdym kroku. Emoji mają także skutecznie hamować rozwój języka oraz jego ewolucję na przestrzeni lat.

Z drugiej strony, wzrost popularności samouczków do języka angielskiego zwiększył się w ciągu ostatniej dekady o ponad 120 procent, przez co można zaobserwować świadomość użytkowników związaną z pogarszającym się językiem. Komunikacja cyfrowa może zmienić sposób wysławiania się oraz rozmawiania z innymi w bardzo interesujący sposób.

Emoji to już nie tylko znaczki, które wykorzystywane są do komunikacji między znajomymi. Naukowcy obecnie pracują nad badaniami, które skupiają się nad możliwymi konsekwencjami użytkowania emotikonek – chociażby w pracy.

Oczywiście nie można bazować tylko i wyłącznie na jednej ankiecie przeprowadzonej przez YouTube, ale cała akcja na pewno pokazuje, że w kontekście emoji oraz komunikacji w internecie dzieje się coś niedobrego.

Mamy więc do czynienia z małym powrotem do pisma obrazkowego.

Źródło: Android Authority

Udostępnij

Aleksander PiskorzDziennikarz technologiczny - od niemal dekady publikujący w największych polskich mediach traktujących o nowych technologiach. Autor newslettera tech-pigułka. Obecnie zajmuje się wszystkim co związane z szeroko pojętym contentem i content marketingiem Jako konsultant pomaga również budować marki osobiste i cyfrowe produkty w branży technologicznej. Entuzjasta sztucznej inteligencji. W trybie offline fan roweru szosowego, kawy specialty i dobrej czekolady.