Facebook przyznaje, że do Cambridge Analytica trafiło więcej danych

Mateusz PonikowskiSkomentuj
Facebook przyznaje, że do Cambridge Analytica trafiło więcej danych
Początkowo informowano, że w ręce Cambridge Analytica trafiły dane około 50 milionów użytkowników największego na świecie portalu społecznościowego. Teraz okazuje się, że liczba ta jest zdecydowanie większa.

Mike Schroepfer, dyrektor techniczny Facebook, poinformował, że wyciek dotyczy danych aż 87 milionów osób. Dowiedzieliśmy się również, że większość danych dotyczy użytkowników ze Stanów Zjednoczonych. Na liście znajdują się również mieszkańcy Filipin, Indonezji, Wielkiej Brytanii, Meksyku, Kanady, Indii, Brazylii, Wietnamu czy Australii.

Cambridge Analytica Kraje
Jednocześnie przedstawiciel Facebooka zapowiedział, że firma zamierza w najbliższym czasie wprowadzić wiele zmian, które zapewnią większą prywatność. Główny nacisk nałożono na uprawnienia aplikacji, które wykorzystują rozmaite dane z Facebooka.

{reklama-artykul}Co ciekawe, wyłączono funkcję odpowiedzialną za możliwość wyszukiwania osób poprzez wpisanie adresu e-mail i numeru telefonu. Chodzi o zminimalizowanie nadużyć gdy osoba zbierająca dane ma już numer telefonu i w ten sposób może przypisać do niego konto na Facebooku.

Kolejnym krokiem w trosce o bezpieczeństwo ma być kontrola aplikacji. Od 9 kwietnia na samej górze kanału informacyjnego będzie pojawiał się link kierujący do strony gdzie użytkownik będzie mógł przejrzeć z jakich aplikacji korzysta i jakie dane udostępnia. W ramach tej funkcji, użytkownicy będą mogli również sprawdzić czy ich dane zostały niewłaściwie udostępnione przez Cambridge Analytica.

Kontrola aplikacji Facebook
W najbliższą środę, 11 kwietnia, Mark Zuckerberg będzie tłumaczył się z wycieku danych przez Kongresem USA. Wyjaśnień domagała się również Wielka Brytania, ale Zuckerberg odmówił stawienia się przed Izbą Gmin. Rządy wspomnianych państw chcą wiedzieć jak doszło do przejęcia przez Cambridge Analytica tak dużej ilości danych.

Warto przypomnieć, że firma Cambridge Analytica użyła informacji z Facebooka do tworzenia precyzyjnie ukierunkowanych reklam, a niektórzy twierdzą, że mogły one mieć wpływ na wyniki wyborów prezydenckich w USA, a także podczas kampanii dotyczącej brexitu.

Źródło: Facebook

Udostępnij

Mateusz PonikowskiWspółzałożyciel serwisu instalki.pl od ponad 18 lat aktywny w branży mediów technologicznych.