Połowa pracowników dużych firm jest zdecydowana usunąć konto na Facebooku

Aleksander PiskorzSkomentuj
Połowa pracowników dużych firm jest zdecydowana usunąć konto na Facebooku
Twórcy Facebooka nie mają ostatnio łatwego życia. Najpierw afera Cambridge Analytica, potem informacja o tym, iż aplikacja portalu oraz komunikator Messenger zbierały dane o połączeniach i smsach, a finalnie czas na usuwanie profili przez duże marki oraz użytkowników. Wygląda na to, że większość osób pracujących dla Microsoftu i innych gigantów IT także chciałaby zrezygnować z korzystania z „niebieskiego” serwisu.

Serwis Blind postanowił przeprowadzić wewnętrzną ankietę, która trafiła do pracowników różnych firm z sektora nowych technologii. Pytanie było proste: czy po wycieku danych i sprawie Cambridge Analytica usuniecie swoje konto na Facebooku? 69 procent pytanych odpowiedziało negatywnie, a za usunięciem było 31 procent wszystkich ankietowanych osób.

facebookankieta2

Wśród firm, których pracownicy zdecydują się usunąć konta znajdują się tacy giganci, jak Microsoft, Snapchat, Uber, Google czy Amazon. Ba, na piątym miejscu widać nawet Facebooka, co oznacza, iż pracownicy serwisu społecznościowego także mają wątpliwości co do bezpieczeństwa swoich danych.

Owszem, cała sytuacja z protestami oraz wielkimi akcjami usuwania profili społecznościowych czy stron fanowskich zapewne zakończy się za kilka tygodni. Facebook przy okazji afery stracił ogrom pieniędzy oraz opóźnił premierę swojego inteligentnego głośnika z wirtualnym asystentem.

Nie pozostaje nic innego, jak tylko obserwować, co dalej stanie się z Markiem Zuckerbergiem i Facebookiem. Szef portalu będzie bowiem przesłuchiwany w sprawie wycieku danych.

A to zapewne dopiero początek problemów.

Źródło: CNET

Udostępnij

Aleksander PiskorzDziennikarz technologiczny - od niemal dekady publikujący w największych polskich mediach traktujących o nowych technologiach. Autor newslettera tech-pigułka. Obecnie zajmuje się wszystkim co związane z szeroko pojętym contentem i content marketingiem Jako konsultant pomaga również budować marki osobiste i cyfrowe produkty w branży technologicznej. Entuzjasta sztucznej inteligencji. W trybie offline fan roweru szosowego, kawy specialty i dobrej czekolady.