Niemiecki sąd podważa model biznesowy Adblock Plus

Wojciech OnyśkówSkomentuj
Niemiecki sąd podważa model biznesowy Adblock Plus
Przedstawiciele Adblock Plus pochwalili się na swoim blogu kolejną wygraną batalią sądową przeciwko Axel Springer. Wydawca odwoływał się od wcześniejszego wyroku (także wydanego na korzyść Adblock Plus), twierdząc, że posiada konstytucyjne prawa do serwowania swoim użytkownikom reklam i żadne narzędzie nie może tego blokować.

Niemiecki sąd zlokalizowany w Kolonii orzekł jednak, że blokowanie reklam jest całkowicie legalne. Tym jednak razem podważył objęty przez Adblock Plus model biznesowy, związany z białą listą reklam.

Sąd wskazuje, że wykluczanie z blokowania podmiotów, które opłaciły obecność na białej liście, jest działaniem w ramach nieuczciwej konkurencji. To stosunkowo nowe prawo w Niemczech, które powstało na bazie dyrektywy Unii Europejskiej.

W związku z tym Adblock Plus musi zmienić sposób działania białej listy na terenie Niemiec. Przedstawiciele rozwiązania do blokowania reklam wyjaśniają, że będą musieli zrobić dla Axel Springer wyjątek i dodać go na listę bez dodatkowych opłat, jeżeli reklamy będą spełniać ścisłe kryteria.

Adblock Plus zapowiada oczywiście odwołanie od wyroku w sądzie najwyższym (Bundesgerichtshof). Podtrzymanie wyroku z Kolonii może jednak podważyć sensowność modelu biznesowego firmy.

Źródło: Adblock Plus

Udostępnij

Wojciech OnyśkówRedaktor w serwisie instalki.pl piszący o nowych technologiach i grach.