Niemiecki sąd zlokalizowany w Kolonii orzekł jednak, że blokowanie reklam jest całkowicie legalne. Tym jednak razem podważył objęty przez Adblock Plus model biznesowy, związany z białą listą reklam.
Sąd wskazuje, że wykluczanie z blokowania podmiotów, które opłaciły obecność na białej liście, jest działaniem w ramach nieuczciwej konkurencji. To stosunkowo nowe prawo w Niemczech, które powstało na bazie dyrektywy Unii Europejskiej.
W związku z tym Adblock Plus musi zmienić sposób działania białej listy na terenie Niemiec. Przedstawiciele rozwiązania do blokowania reklam wyjaśniają, że będą musieli zrobić dla Axel Springer wyjątek i dodać go na listę bez dodatkowych opłat, jeżeli reklamy będą spełniać ścisłe kryteria.
Adblock Plus zapowiada oczywiście odwołanie od wyroku w sądzie najwyższym (Bundesgerichtshof). Podtrzymanie wyroku z Kolonii może jednak podważyć sensowność modelu biznesowego firmy.
Źródło: Adblock Plus