TA STRONA UŻYWA COOKIE. Usługodawca oraz jego zaufani partnerzy korzystają z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów statystycznych, reklamowych oraz realizacji usług, w tym również aby wyświetlać użytkownikom najbardziej dopasowane oferty i reklamy.
Usługodawca i jego zaufani partnerzy wymagają zgody użytkownika na gromadzenie danych w celu obsługi spersonalizowanych treści i ogłoszeń. Jeśli korzystasz ze strony instalki.pl bez zmiany ustawień przeglądarki, to oznacza to, że nie wyrażasz sprzeciwu co do otrzymywania wszystkich plików cookies na swoje urządzenie ze strony instalki.pl.
Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Od dnia 25.05.2018 r. na terenie Unii Europejskiej wchodzi w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z regulaminem oraz polityką prywatności serwisu  [X]
Instalki.pl » Aktualności » Hardware » Kodak chce spieniężyć swoje patenty
Wtorek, 21 Sierpień 2012 18:01, Wpisany przez Krzysztof Gudowski
kodak-logoKodak to firma, która wielu naszym czytelnikom kojarzyć się może z czasami dzieciństwa. Związana z branżą fotograficzną przez wiele lat, wyrobiła sobie ona międzynarodową renomę - zarówno w dziedzinie produkcji aparatów fotograficznych, jak i poszczególnych akcesoriów. Niestety, Kodak nie poradził sobie w czasach współczesnych i w momencie upowszechnienia się aparatów cyfrowych, pozostał w tyle za konkurencją. Okazuje się jednak, że firma może na nowo powstać z popiołów.

Kluczem do odrodzenia się Kodaka mogą być jego patenty, które w całości warte są ponad 2 miliony dolarów. W chwili obecnej na sprzedaż przeznaczone jest zaledwie 10 procent patentowego portfolio firmy, a zainteresowanych ich kupnem nie brakuje. Wśród potencjalnych nabywców licencji znajdują się największe firmy z branży technologicznej.

Licencjonowanie patentów może być dla Kodaka ostatnią szansą na odbicie się od finansowego dna. Pytanie jednak, czy firma będzie znów na tyle innowacyjna, by zwrócić uwagę użytkowników.

Źródło: TechnologyReview