NVIDIA prezentuje czterordzeniowy układ mobilny Tegra 3

Mateusz PonikowskiSkomentuj
NVIDIA prezentuje czterordzeniowy układ mobilny Tegra 3
Procesor Tegra 3, znany wcześniej pod nazwą kodową „Projekt Kal-El”, osiąga trzykrotnie wyższą wydajność od procesora Tegra 2, a także cechuje się mniejszym nawet o 61 procent poborem energii. Dzięki temu urządzenia oparte na tym procesorze są w stanie odtwarzać materiały wideo w wysokiej rozdzielczości (HD) przez 12 godzin na jednym ładowaniu akumulatora.

W procesorze Tegra 3 zaimplementowano nową, opatentowaną technologię zmiennego, symetrycznego przetwarzania wielowątkowego (ang. vSMP – Variable Symmetric Multiprocessing). vSMP zakłada wykorzystanie piątego „towarzyszącego” procesora, który został zaprojektowany do zadań niewymagających znacznej mocy obliczeniowej i cechuje się niewielkim poborem energii. Cztery główne rdzenie zostały specjalnie zaprojektowane do pracy z zadaniami wymagającymi wysokiej wydajności i na ogół pobierają mniej energii od procesorów dwurdzeniowych.

Podczas wykonywania zadań wymagających mniejszego zużycia energii, takich jak słuchanie muzyki, odtwarzanie filmów lub aktualizowanie danych w tle, procesor Tegra 3 wyłącza cztery wysokowydajne rdzenie i pracuje wyłącznie na rdzeniu towarzyszącym. I odwrotnie – podczas realizacji zadań wymagających wysokiej wydajności, takich jak przeglądanie stron internetowych, pracy wielozadaniowej i gier, procesor Tegra 3 wyłącza rdzeń towarzyszący.

Czterordzeniowym procesorom Tegra 3 towarzyszą nowe, dwunastordzeniowe procesory graficzne NVIDIA GeForce, które umożliwiają tworzenie bardziej realistycznego obrazu za pomocą efektów dynamicznego oświetlenia, symulacji fizyki i środowisk w wysokiej rozdzielczości, a także obsługują efekt stereoskopowego 3D, pozwalając na stworzenie nowej generacji mobilnych gier.

Miliony osób grających na urządzeniach mobilnych z pewnością ucieszy wiadomość, że procesor Tegra 3 może zapewnić graczom wrażenia porównywalne z konsolami do gier. Zapewnia on pełną obsługę kontrolerów do gier, dzięki czemu użytkownicy mogą grać w gry na tabletach lub supertelefonach, bądź podłączyć urządzenia do telewizorów HD, aby uzyskać wyjątkowo wciągający klimat rozgrywki. Ponadto układ wykorzystuje wielokrotnie nagradzaną technologię 3D Vision firmy NVIDIA, automatycznie wprowadzając efekt stereoskopowego 3D w aplikacjach napisanych w OpenGL. Dzięki temu, urządzenie podłączone do telewizora 3D (dzięki technologii HDMI 1.4), pozwala na odtwarzanie materiałów w trzech wymiarach.

Źródło: NVIDIA

Udostępnij

Mateusz PonikowskiWspółzałożyciel serwisu instalki.pl od ponad 18 lat aktywny w branży mediów technologicznych.