Smartfony Xiaomi z Chin z gwarancją w Polsce. Jak to działa?

Mateusz PonikowskiSkomentuj
Smartfony Xiaomi z Chin z gwarancją w Polsce. Jak to działa?
Zakupy elektroniki na chińskich platformach handlowych nie są już tak popularne jak kiedyś, a to efekt wdrożenia pakietu e-commerce, którego celem jest uszczelnienie VAT w sektorze handlu elektronicznego i importu. Oczywiście nadal zdarza się, że smartfony opłaca się kupować za pośrednictwem AliExpress czy Banggood, ale przed zakupem warto sprawdzić cenę oraz koszt dostawy.

W sieci utarło się przekonanie, że smartfony kupione poza rynkiem europejskim nie są objęte gwarancją. Okazuje się jednak, że polityka Xiaomi zapewnia dostęp do serwisu dla każdego urządzenia w wersji Global, niezależnie od tego, gdzie zostało kupione.

POCO F2 Pro 11

Xiaomi POCO F2 Pro

Serwis Xiaomi w Polsce, a smartfony z Chin

Jak słusznie zauważył Arek Margol współpracujący z naszą redakcją, smartfony Global można z powodzeniem serwisować w Polsce i objęte są one 24-miesięcznym okresem gwarancyjnym. Jak to działa?

Decydując się na okazyjny zakup smartfonu, np. w sklepie Banggood trzeba zwrócić uwagę, aby urządzenie było w wersji GLOBAL. Informacja na ten temat zawsze znajduje się w opisie, a często nawet w tytule sprzedawanego przedmiotu.

Sprawdzenie statusu gwarancji danego urządzenia możliwe jest na specjalnej stronie pod adresem: https://www.mi.com/global/verify

Please enter IMEI

Po przejściu na wskazaną witrynę wystarczy wpisać numer IMEI (znajdziesz go na pudełku), a system zweryfikuje, czy urządzenie jest na gwarancji.

Jak oddać smartfon Xiaomi do serwisu w Polsce? Naprawami gwarancyjnymi Xiaomi zajmuje się Cyfrowe Centrum Serwisowe – wystarczy przejść na stronę serwisu i wypełnić formularz. W zgłoszeniu podajemy swoje dane oraz dowód zakupu smartfonu – może to być screen faktury, którą otrzymaliście od sklepu po złożeniu zamówienia.

Arek w ten sposób wysłał POCO F2 Pro z uszkodzonym portem zasilania, który został zakupiony za pośrednictwem Banggood. Naprawa odbyła się bezkosztowo, a cała procedura trwała zaledwie 4 dni.

Szczegóły znajdziecie w materiale na kanale Arka.

Jak widać, Xiaomi prowadzi bardzo prokonsumencką politykę gwarancyjną i nawet smartfony kupione poza oficjalną dystrybucją w Polsce objęte są ochroną. Pamiętajcie jednak, że dotyczy to wyłącznie urządzeń w wersji Global.

Udostępnij

Mateusz PonikowskiWspółzałożyciel serwisu instalki.pl od ponad 18 lat aktywny w branży mediów technologicznych.