W sieci utarło się przekonanie, że smartfony kupione poza rynkiem europejskim nie są objęte gwarancją. Okazuje się jednak, że polityka Xiaomi zapewnia dostęp do serwisu dla każdego urządzenia w wersji Global, niezależnie od tego, gdzie zostało kupione.
Serwis Xiaomi w Polsce, a smartfony z Chin
Jak słusznie zauważył Arek Margol współpracujący z naszą redakcją, smartfony Global można z powodzeniem serwisować w Polsce i objęte są one 24-miesięcznym okresem gwarancyjnym. Jak to działa?
Decydując się na okazyjny zakup smartfonu, np. w sklepie Banggood trzeba zwrócić uwagę, aby urządzenie było w wersji GLOBAL. Informacja na ten temat zawsze znajduje się w opisie, a często nawet w tytule sprzedawanego przedmiotu.
Sprawdzenie statusu gwarancji danego urządzenia możliwe jest na specjalnej stronie pod adresem: https://www.mi.com/global/verify
Jak oddać smartfon Xiaomi do serwisu w Polsce? Naprawami gwarancyjnymi Xiaomi zajmuje się Cyfrowe Centrum Serwisowe – wystarczy przejść na stronę serwisu i wypełnić formularz. W zgłoszeniu podajemy swoje dane oraz dowód zakupu smartfonu – może to być screen faktury, którą otrzymaliście od sklepu po złożeniu zamówienia.
Arek w ten sposób wysłał POCO F2 Pro z uszkodzonym portem zasilania, który został zakupiony za pośrednictwem Banggood. Naprawa odbyła się bezkosztowo, a cała procedura trwała zaledwie 4 dni.
Szczegóły znajdziecie w materiale na kanale Arka.
Jak widać, Xiaomi prowadzi bardzo prokonsumencką politykę gwarancyjną i nawet smartfony kupione poza oficjalną dystrybucją w Polsce objęte są ochroną. Pamiętajcie jednak, że dotyczy to wyłącznie urządzeń w wersji Global.