PlayStation 5 bije rekordy. Sprzedano 10 mln egzemplarzy konsoli

Piotr MalinowskiSkomentuj
PlayStation 5 bije rekordy. Sprzedano 10 mln egzemplarzy konsoli
Od premiery konsoli PlayStation 5 minęło osiem miesięcy. Pomimo tak długiego upływu czasu wciąż występują ogromne problemy z dostępnością sprzętu i wszystko zanosi się na to, iż jeszcze nieco potrwają. Mimo to Sony regularnie dzieli się sukcesami sprzedażowymi własnego najnowszego „dziecka”. 

PlayStation 5 sprzedaje się zaskakująco szybko  

Najnowsza generacja konsol jest przedziwna. Trudno znaleźć ją w sklepach, lecz mimo to bije rekordy. W sieci pojawiła się m.in. informacja o tym, iż Xbox Series X|S to najlepiej sprzedające się urządzenia gamingowe Microsoftu. Teraz tę samą informację podało Sony w oficjalnym komunikacie. Jak się okazuje – jeszcze nigdy w historii żadna konsola japońskiego giganta nie cieszyła się tak dużym zainteresowaniem w kilkumiesięcznym okresie po premierze. 

Od 12 listopada 2020 sprzedano nieco ponad 10 milionów egzamplarzy konsoli PlayStation 5 (w wersji podstawowej, jak i Digital Edition). Sony chwali się, że wynik ten należy uznać za historyczny. Wcześniejsze raporty analityków sugerowały, iż do końca minionego roku zakupiono 4,5 mln sztuk urządzenia. 

Trudno jednak stwierdzić ile z tych 10 milionów urządzeń trafiło do domów prawdziwych fanów marki PlayStation. Wiele razy bowiem dało się usłyszeć o wykupowaniu całym stanów magazynowych przez boty i następnie wystawianiu za niebotyczne kwoty. Tak czy inaczej – wynik robi wrażenie. 

Producent przy okazji podziękował wszystkim graczom a także zapowiedział nadchodzące produkcje ekskluzywne, m.in. nowy God of War. Poza tym poinformowano o zwiększonych wysiłkach w kwestii dostarczania brakujących komponentów. Ten aspekt nie jest jednak w pełni zależny od Sony i – jak sądzą analitycy – problemy z dostępnością mogą potrwać nawet do 2023 roku.

Teraz pozostaje wyłącznie czekać na kolejne ogłoszenia od koncernu w kwestii PlayStation 5. Miejmy nadzieję, iż będą równie pozytywne.

Źródło i foto: Sony

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.