Xbox Series X|S: jeszcze żadna konsola Microsoftu nie sprzedawała się tak szybko

Piotr MalinowskiSkomentuj
Xbox Series X|S: jeszcze żadna konsola Microsoftu nie sprzedawała się tak szybko
Premiera konsol Xbox Series X|S odbyła się w listopadzie 2020 roku. Od tamtego momentu Microsoft zachęcał użytkowników do kupna sprzętu głównie poprzez usługę Game Pass, która jest regularnie poszerzana o nowe tytuły. Jak się okazuje, strategia ta poskutkowała – tak przynajmniej wynika z opublikowanego właśnie raportu finansowego.

Xbox Series X|S to sukces Microsoftu

Miniony kwartał (zakończył się on 30 czerwca) był dla Microsoftu niezwykle udany jeśli chodzi o segment gamingowy. Xbox Series X|S zostały bowiem najszybciej sprzedającymi się konsolami koncernu (analitycy mówią o zakupie około 6,5 mln egzemplarzy). Jeszcze żaden sprzęt „zielonych” nie cieszył się tak dużym zainteresowaniem jeśli wziąć pod uwagę pierwsze sześć/siedem miesięcy od chwili premiery.

Taki stan rzeczy ma oczywiście swoje minusy. Dostępność konsol w sklepach wciąż jest ograniczona, więc nie wszyscy mogą sobie pozwolić na ich zakup. Z moich obserwacji wynika jednak, iż Polska pod tym względem nie ma najgorzej. W największych sieciach bez problemu można zamówić Xbox Series X|S z terminem dostawy nawet na jutro.

To jednak nie koniec dobrych informacji od giganta z Redmond. Osoby opłacające Game Passa mają spędzać o 50% więcej czasu na graniu niż użytkownicy niezaopatrzone w dostęp do usługi. Dodatkowo przychody Microsoftu jeśli chodzi o branżę gamingową wzrosły o 11% (o 357 mln dolarów) w stosunku do poprzedniego kwartału.

Koncern nie może (nie)stety spocząć na laurach. Konkurencja bowiem nie śpi – zainteresowanie PlayStation 5 przewyższa popyt na sprzęt, a Nintendo już niedługo wypuści Switcha OLED. Poza tym na horyzoncie jest jeszcze Steam Deck.

Źródło i foto: Microsoft, Twitter 

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.