Google zabija kolejny projekt – Cardboard VR był akurat świetny

Aleksander PiskorzSkomentuj
Google zabija kolejny projekt – Cardboard VR był akurat świetny
{reklama-artykul}
Google postanowiło zakończyć kolejny ze swoich projektów, który swego czasu cieszył się bardzo dużą popularnością. Mowa tu oczywiście o goglach Cardboard VR, czyli… kawałku kartonu, który za pośrednictwem smartfona pozwalał niejako skosztować tego, co oferuje wirtualna rzeczywistość. Firma poinformowała, iż nie będzie już sprzedawała zestawów do Cardboard VR w swoim sklepie.

Google Cardboard VR było bardzo popularne

Zestaw oznaczony jako Cardboard VR stał się hitem podczas konferencji Google I/O 2015 i przesunął punkt wejścia do wirtualnej rzeczywistości na naprawdę niski poziom. Urządzenie było dosłownie kawałkiem tektury w kształcie gogli VR, które pozwalały na umieszczenie w nich smartfona.

Google stworzyło także specjalną aplikację na Androida oraz iOS, która pozwalała sprawdzić, jak dokładnie działa Cardboard VR. Poziomy wyświetlacz smartfona został podzielony na podwójny widok (odpowiednio na lewe i prawe oko), a sprzęt telefonu generował treści wyświetlane bezpośrednio na ekranie. Ponieważ Cardboard VR zawierał w sobie jedynie kartonowe opakowanie oraz plastikowe soczewki przepuszczające obraz, Google było w stanie sprzedawać sam zestaw bardzo tanio.

googlecardboardvr2
fot. Google

W 2016 roku Google chciało pójść za ciosem i wypuściło Daydream VR – ulepszoną wersję Cardboard VR. Niestety w tym przypadku Amerykanie po prostu się „przejechali”. Daydream VR nigdy nie stał się na tyle popularny, aby zaistnieć w świadomości szerszego grona użytkowników.

Kolejne lata także nie przyniosły niczego owocnego w zakresie tworzenia oprogramowania oraz całej platformy do wirtualnej rzeczywistości. Jak widać Google stwierdziło, że projektu Cardboard VR faktycznie nie ma co kontynuować.

Zapewne ograniczona liczba zestawów będzie dostępna w sprzedaży jeszcze przez kilka miesięcy.

Na zupełnie nowe sztuki nie ma co już jednak liczyć.

Źródło: ArsTechnica / fot. Google

Udostępnij

Aleksander PiskorzDziennikarz technologiczny - od niemal dekady publikujący w największych polskich mediach traktujących o nowych technologiach. Autor newslettera tech-pigułka. Obecnie zajmuje się wszystkim co związane z szeroko pojętym contentem i content marketingiem Jako konsultant pomaga również budować marki osobiste i cyfrowe produkty w branży technologicznej. Entuzjasta sztucznej inteligencji. W trybie offline fan roweru szosowego, kawy specialty i dobrej czekolady.