PlayStation 5 z Empiku miały być na premierę. Sklep nie wysłał ich do dziś

Maksym SłomskiSkomentuj
PlayStation 5 z Empiku miały być na premierę. Sklep nie wysłał ich do dziś
Premiera PlayStation 5 okazała się gigantycznym sukcesem sprzedażowym dla Sony. Przedstawiciele firmy w rozmowie z serwisem TechRadar przyznali otwarcie, że „sprzedało się absolutnie wszystko”, a Sony będzie pracowało teraz nad tym, aby zapewnić sprzedawcom jak najszybsze dostawy nowych urządzeń. Niestety, wielu konsumentów w Polsce czuje się oszukanych. Nie mam tu już nawet na myśli zawyżonych przez oficjalnych partnerów Sony cen urządzeń, ale niespełnienie obietnicy wysyłki konsol zamówionych w przedsprzedaży. Jednymi z poszkodowanych są klienci sklepów x-kom oraz Empik.

Kiedy Empik wyśle PlayStation 5? Nie wiadomo

Na kilka dni przed sklepową premierą PS5 informowaliśmy, że osoby, które zakupiły konsole PS5 w przedsprzedaży w sklepie x-kom, nie otrzymają ich w terminie. Opłacony przez konsumentów sprzęt nie tylko nie trafił do nich 19 listopada, ale na pewno nie zostanie wysłany w obrębie tego miesiąca. Teraz okazuje się, że w identycznej sytuacji są Polacy, którzy kupili PlayStation 5 w przedsprzedaży w Empiku.

PlayStation 5

PlayStation 5 posiadają obecnie nieliczni. | Źródło: mat. własny

Zamówienia na PS5 w Empiku można było składać we wrześniu, opłacając uprzednio zaliczkę w wysokości 250 złotych. Ta miała stanowić gwarancję dostępności produktu w dniu sklepowej premiery, 19 listopada. Gdy pojawiły się pierwsze doniesienia o problemach z dostępnością konsol, konsumenci podejmowali próby kontaktu z przedstawicielami sklepu, jednak ci nie byli w stanie podać dokładnej daty. Taka sytuacja trwa do dziś, a sprzęt został wysłany najwyraźniej jedynie do części kupujących.

Czytaj więcej: Testujemy PlayStation 5! Unboxing i pierwsze wrażenia

Użytkownik wykopu o pseudonimie @Kiruz dostał wiadomość o gotowości jego PS5 do odbioru osobistego, jednakże gdy zjawił się w sklepie, pracownicy odparli, iż konsol „nie ma na magazynie”, a „miały w nim być od kilku dni”. Podobne komentarze można znaleźć na fanpage’u Empika na Facebooku.

empik
Takich komentarzy nie brakuje obecnie na fanpage’u sieci sklepów Empik w serwisie Facebook. | Źródło: mat. własny

Empik zbywa wszystkich tak samo

„Prosimy o kontakt w wiadomości prywatnej”, czytają w odpowiedzi na swoje komentarze internauci. Osoby, które dzwonią na infolinię często są odprawiane z kwitkiem, bo pracownicy nie wiedzą, jakie informacje mają przekazać. Wydaje się, że sklep gra na zwłokę i czeka na dostawę konsol, robiąc wszystko, aby konsumenci nie wycofywali swoich zaliczek…

Najsmutniejszy w tym wszystkim jest fakt, że sklepy są świadome opóźnień, a mimo to nie decydują się na nawiązanie kontaktu z konsumentami, którzy powierzyli im swoje pieniądze. Smutne.

Źródło: mat. własny, Wykop.pl, Empik

Udostępnij

Maksym SłomskiZ dziennikarstwem technologicznym związany od 2009 roku, z nowymi technologiami od dzieciństwa. Pamięta pakiety internetowe TP i granie z kumplami w kafejkach internetowych. Obecnie newsman, tester oraz "ten od TikToka". Miłośnik ulepszania swojego desktopa, czochrania kotów, Mazdy MX-5 i aktywnego uprawiania sportu. Wyznawca filozofii xD.