Technologia zawiodła. Zwierzęta głodowały po awarii inteligentnych podajników karmy

Mateusz PonikowskiSkomentuj
Technologia zawiodła. Zwierzęta głodowały po awarii inteligentnych podajników karmy
{reklama-artykul}Zautomatyzowane podajniki karmy dla zwierząt to w teorii świetny wynalazek. Właściciel może zostawić pupila na wiele godzin, a nawet dni w domu zapewniając mu jednocześnie stały dostęp do świeżej karmy i wody. Problemy urządzeń Petnet pokazują jednak, że powinniśmy podchodzić do takich wynalazków z dozą ostrożności.

Właściciele urządzenia przeznaczonego do wydawania karmy dla zwierząt domowych twierdzą, że ich zwierzęta głodowały podczas tygodniowej awarii systemu. Użytkownicy raportują, że podajniki Petnet 2. generacji zacinają i nie wydają posiłków.

Petnet SmartFeeder 2nd generation

Petnet SmartFeeder (2. generacji)

Po fali krytyki, firma przyznała na Twitterze, że pracuje nad rozwiązaniem problemu, a awaria została usunięta 22 lutego. Producent jednocześnie zalecił ponowne uruchomienie urządzeń SmartFeeders, a w przypadku problemów, zalecana jest ponowna konfiguracja połączenia z siecią Wi-Fi.

Jak widać, sprzęt decydujący o karmieniu domowych zwierząt wymaga niezawodnego działania – w przeciwnym razie może dojść do naprawdę nieprzyjemnych sytuacji.

Coraz częściej wyposażamy nasze domy w urządzenia smart, które teoretycznie powinny ułatwiać życie. Zawodność technologii może jednak sprawić, że nasz kot będzie głodował, a hakerzy podejrzą co robimy wprost z kamery inteligentnego odkurzacza. Co za czasy!

Udostępnij

Mateusz PonikowskiWspółzałożyciel serwisu instalki.pl od ponad 18 lat aktywny w branży mediów technologicznych.