Decyzja Huawei jest zrozumiała, firma ma ograniczone pole manewru i nie może oferować nowych urządzeń z usługami Google z uwagi na amerykańskie sankcje. Chiński koncern nie chce jednak porzucić rynku mobilnego, dlatego obrał kierunek na własny ekosystem budowany w oparciu o Huawei Mobile Services (HMS). Wprowadzenie do oferty Mate 30 Pro bez usług Google to pewnego rodzaju test – producent chciał sprawdzić jaki będzie odzew ze strony konsumentów. Cóż, na razie nie jest różowo.
Mimo ograniczeń jakie posiada najlepszy obecnie smartfon w ofercie Huawei, jestem zaskoczony tak słabą sprzedażą. Spodziewałem się, że firma ma duże grono wiernych fanów w naszym kraju, którzy zdecydują się na zakup tegorocznego flagowca „w ciemno”.
Jak widać, brak usług Google skutecznie odstrasza potencjalnych nabywców. Czy słusznie? Huawei ma możliwości aby zainwestować we własny ekosystem potężne pieniądze więc los smartfonów tej marki nie jest przesądzony. Firma obecnie jest na etapie wzmacniania świadomości konsumentów na temat Huawei Mobile Services (HMS). Użytkownicy smartfonów chińskiego producenta mogą już teraz korzystać z konta ID HUAWEI, chmury na dane, AppGallery (platforma dla użytkowników i twórców aplikacji), przeglądarki czy asystenta.
Źródło: wł.