Wolimy procesory AMD od Intela. Karty graficzne? Nvidia lepsza

Maksym SłomskiSkomentuj
Wolimy procesory AMD od Intela. Karty graficzne? Nvidia lepsza
{reklama-artykul}
Opublikowano właśnie zaskakujące wyniki ankiety wskazujące na to, że już wkrótce Intel może mieć spore kłopoty. Podczas gdy twarde dane wskazują na to, że blisko 80% osób korzystających z komputerów jest użytkownikami procesorów Intela, to jeśli chodzi o preferencje zakupowe, trend ten się odwraca. Dość powiedzieć, że AMD już teraz deklasuje firmę Intel w sprzedaży procesorów na Amazonie.

European Hardware Association (EHA) podaje, że popularność rozwiązań AMD wzrosła nawet o 50% w ciągu ostatnich dwóch lat. Konsumenci pytani o to jakiej marki procesor planują kupić w niedalekiej przyszłości w aż 60% wskazywali na AMD. W podobnej ankiecie przeprowadzonej w 2018 roku na AMD stawiało „tylko” 40% respondentów. W maju tego roku było to już 50% osób.

Prezes EHA, Koen Crijns wskazuje na procesory AMD Ryzen 3. generacji jako źródło sukcesu AMD. Dobre ceny, wysoka wydajność i nowy proces technologiczny – to niektóre z powodów, dla których „pececiarze” stawiają na rozwiązania z obozu „czerwonych”.

Skąd taki dysonans pomiędzy wynikami ankiety, a realnymi udziałami poszczególnych producentów w rynku? To bardzo proste. Wiele osób korzystających obecnie z procesorów Intela w najbliższej przyszłości zmodernizuje swój sprzęt przy wykorzystaniu procesora produkcji AMD. Ma na to wpływ wiele czynników, ale najważniejszym wydaje się doskonała relacja ceny do wydajności w przypadku produktów z obozu „czerwonych”, z którymi Intel od jakiegoś czasu z niewiadomych przyczyn nie konkuruje.

eha ranking

Jednocześnie aż 72,8% respondentów badania woli karty graficzne marki Nvidia od rozwiązań AMD. Pomimo druzgocącej przewagi „zielonych” należy zaznaczyć, że na przestrzeni ostatnich sześciu miesięcy 4% więcej osób wskazało na GPU od AMD jako preferowany wybór.

Wygląda na to, że przez najbliższe kilka toczyć się będzie bardzo ciekawa walka pomiędzy co najmniej trzema producentami o uznanie konsumentów. Miejmy nadzieję, że wszyscy na tym zyskamy.

Źródło: EHA

Udostępnij

Maksym SłomskiZ dziennikarstwem technologicznym związany od 2009 roku, z nowymi technologiami od dzieciństwa. Pamięta pakiety internetowe TP i granie z kumplami w kafejkach internetowych. Obecnie newsman, tester oraz "ten od TikToka". Miłośnik ulepszania swojego desktopa, czochrania kotów, Mazdy MX-5 i aktywnego uprawiania sportu. Wyznawca filozofii xD.