Pojawił się patent PlayStation VR 2. Gogle otrzymają wbudowane kamery

Piotr MalinowskiSkomentuj
Pojawił się patent PlayStation VR 2. Gogle otrzymają wbudowane kamery
{reklama-artykul}Kilka dni temu Sony oficjalnie potwierdziło, że konsola PlayStation 5 pojawi się na rynku pod koniec przyszłego roku. Przy okazji poznaliśmy kilka innych szczegółów odnośnie nadchodzącej generacji – możecie o nich przeczytać w TYM miejscu. Teraz przyszedł czas na wieści dla entuzjastów wirtualnej rzeczywistości.

Okazuje się bowiem, że opublikowany został patent drugiej generacji zestawu PlayStation VR. Wniosek odkryli redaktorzy portalu Let`s Go Digital, którzy szczegółowo opisali możliwości nadchodzącego urządzenia. Z grafik można wywnioskować, iż Sony nie planuje zaimplementowania większych zmian w designie względem poprzedniej edycji.

Diabeł tkwi jednak w szczegółach. PlayStation VR 2 ma zostać wyposażony w dwie wbudowane kamery z przodu gogli, jedną z tyłu oraz dodatkową na kontrolerze od zestawu. Nie zabraknie diod LED dla lepszego śledzenia i wykrywania ruchu. Całość będzie bezprzewodowa, co z pewnością poprawi komfort użytkowania.

ps vr 2Źródło: Let`s Go Digital

Co ciekawe, gogle wzbogacone zostaną o tzw. „tryb przezroczysty”, który pozwoli użytkownikom na zobaczenie otoczenia przez dwie przednie kamery. Ta innowacja może przydać się w grach wykorzystujących rozszerzoną rzeczywistość.

Pozostaje pytanie –kiedy Sony zdecyduje się na ukazanie graczom zestawu PS VR 2? Trudno określić, czy premiera gogli zbiegnie się z debiutem nowej generacji konsol. Być może firma zechce nieco poczekać i dopiero w 2021 roku zdecyduje się na wypuszczenie headsetu.

Źródło: Let`s Go Digital

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.