Apple to koncern, który radzi sobie dobrze nie tylko w Ameryce, ale także w Chinach. Spółka jednak od jakiegoś czasu notuje spadki zysków na tym rynku i chcąc czy nie chcąc – wypadałoby coś z tym zrobić. Gigant z Cupertino przeprowadził więc badania odnośnie tego, dlaczego w Państwie Środka maleje zainteresowanie iPhone’ami.
Jeśli pomyśleliście sobie „pewnie cena”, to zgadliście. Huawei, Oppo czy Vivo są markami, które przyciągają klientów właśnie dosyć niskimi kosztami oraz stosunkowo dobrą jakością wykonania. Co za tym idzie – Apple schodzi na drugi plan, bo konsumenci wreszcie zorientowali się, że płacą jedynie za logo, a nie za faktyczną jakość. Firma ma na ten stan rzeczy pewien plan.
Chodzi o stworzenie specjalnej wersji iPhone’a wyłącznie na rynek chiński. Byłaby ona pozbawiona kilku funkcji, które i tak nie cieszą się zbytnią popularnością w tym azjatyckim kraju. Mówi się o likwidacji Face ID i zatrzymaniu tradycyjnego czytnika linii papilarnych (nie pod ekranem). Na razie wiadomo tylko tyle.
Trudno przewidzieć kiedy Apple zdecyduje się na wprowadzenie takiego smartfona i czy dzięki temu ruchowi zwiększy się sprzedaż produktów sygnowanych logiem nadgryzionego jabłka. Zobaczymy.
Źródło: Gizmochina