Huawei pozamiatało konkurencję na polskim rynku wearables

Maksym SłomskiSkomentuj
Huawei pozamiatało konkurencję na polskim rynku wearables
{reklama-artykul}
Huawei zdominował w pierwszym kwartale 2019 roku w Polsce nie tylko rynek smartfonów. Według najnowszego raportu chiński producent, który w wyniku postępowania administracji Donalda Trumpa toczy walkę o byt na światowych rynkach, jest zdecydowanym liderem polskiego rynku wearables.

IDC podaje, że do Huawei w I kwartale 2019 roku należało aż 32% całego rynku urządzeń ubieralnych w Polsce. Oznacza to niemal trzykrotny wzrost względem IV kwartału roku 2018, w którym Chińczycy notowali 12-procentowy udział. Premiery urządzeń takich jak Huawei Watch GT pozwoliły Huawei wyprzedzić firmę Samsung.

huawei liderem rynku wearables w polsce 2

„Jesteśmy dumni z przejęcia pałeczki lidera w Polsce na rynku wearables. To efekt konsekwentnego rozbudowywania portfolio i wprowadzania produktów, które wyróżniają się na rynku innowacyjnymi rozwiązaniami – na przykład rekordowo długim czasem pracy baterii w przypadku smartwatchy.” – wyjaśnia Bartosz Gryczka, Product Manager w Huawei CBG Polska odpowiedzialny za ten segment rynku.

W ujęciu globalnym, dane IDC wskazują, że Huawei zajmuje trzecie miejsce z 10-procentowym udziałem. Liderami są oczywiście Apple i Samsung. W ujęciu rocznym firma Huawei zanotowała jednak największy, 282-procentowy wzrost sprzedaży. Pośród 5 milionów sprzedanych urządzeń aż 3.9 milionów stanowiły inteligentne opaski.

Korzystacie z jakichś wearables?

Źródło: Huawei

Udostępnij

Maksym SłomskiZ dziennikarstwem technologicznym związany od 2009 roku, z nowymi technologiami od dzieciństwa. Pamięta pakiety internetowe TP i granie z kumplami w kafejkach internetowych. Obecnie newsman, tester oraz "ten od TikToka". Miłośnik ulepszania swojego desktopa, czochrania kotów, Mazdy MX-5 i aktywnego uprawiania sportu. Wyznawca filozofii xD.