Huawei zdominował w pierwszym kwartale 2019 roku w Polsce nie tylko rynek smartfonów. Według najnowszego raportu chiński producent, który w wyniku postępowania administracji Donalda Trumpa toczy walkę o byt na światowych rynkach, jest zdecydowanym liderem polskiego rynku wearables.
IDC podaje, że do Huawei w I kwartale 2019 roku należało aż 32% całego rynku urządzeń ubieralnych w Polsce. Oznacza to niemal trzykrotny wzrost względem IV kwartału roku 2018, w którym Chińczycy notowali 12-procentowy udział. Premiery urządzeń takich jak Huawei Watch GT pozwoliły Huawei wyprzedzić firmę Samsung.
„Jesteśmy dumni z przejęcia pałeczki lidera w Polsce na rynku wearables. To efekt konsekwentnego rozbudowywania portfolio i wprowadzania produktów, które wyróżniają się na rynku innowacyjnymi rozwiązaniami – na przykład rekordowo długim czasem pracy baterii w przypadku smartwatchy.” – wyjaśnia Bartosz Gryczka, Product Manager w Huawei CBG Polska odpowiedzialny za ten segment rynku.
W ujęciu globalnym, dane IDC wskazują, że Huawei zajmuje trzecie miejsce z 10-procentowym udziałem. Liderami są oczywiście Apple i Samsung. W ujęciu rocznym firma Huawei zanotowała jednak największy, 282-procentowy wzrost sprzedaży. Pośród 5 milionów sprzedanych urządzeń aż 3.9 milionów stanowiły inteligentne opaski.
Korzystacie z jakichś wearables?
Źródło: Huawei