Cały świat tak bardzo skupił się na zamieszaniu otaczającym markę Huawei, że wszyscy niemalże zapomnieli już o aferze związanej ze składanymi smartfonami Samsung Galaxy Fold. Ich producent wciąż nie wyznaczył jednoznacznej daty premiery urządzeń, które w swojej pierwotnej wersji okazały się bublami. Dość czekania na ich debiut mają nie tylko konsumenci – właściciele amerykańskiej sieci sklepów Best Buy podjęli decyzję o anulowaniu wszystkich zamówień swoich klientów na te urządzenia.
We wiadomości wysłanej do konsumentów czytamy:
„Wdrażanie przełomowego designu oraz technologii do nowoczesnych urządzeń wiąże się z ryzykiem wystąpienia wielu nieprzewidzianych wydarzeń. Te właśnie doprowadziły Samsunga do przełożenia premiery sklepowej smartfonów Galaxy Fold – producent wciąż nie podał nowej daty wprowadzenia ich do sprzedaży. Mając na uwadze dobro naszych konsumentów, chcemy traktować ich zawsze z należytą troską. Z tego właśnie powodu sieć Best Buy postanowiła anulować wszystkie złożone w przedsprzedaży zamówienia na te urządzenia.”
Postawa sklepu z elektroniką nie powinna nikogo dziwić. Od przełożenia daty premiery Samsungów Galaxy Fold na bliżej nieokreślony termin w przyszłości minął już miesiąc. Wcześniej Samsung informował konsumentów ze Stanów Zjednoczonych, którzy zamówili telefony w przedsprzedaży, że anuluje ich zamówienia i zwróci pieniądze na konta bankowe, jeśli urządzenia nie zostaną im wysłane do 31 maja bieżącego roku – ma to związek z prawem stanowionym przez Federalną Komisję Handlu (FTC).
Uszkodzony ekran w Galaxy Fold / Źródło: @markgurman
Przypominamy, że premiera smartfonów Galaxy Fold została przełożona ze względu na wykryte przez pierwszych recenzentów usterki ekranu. Wyświetlacz w testowych egzemplarzach Galaxy Foldów potrafił zepsuć się nawet po kilku godzinach używania.
Nic nie wskazuje na to, aby Samsung w najbliższym czasie podał nową datę premiery sklepowej urządzeń. Czy Samsung Galaxy Fold trafi w ogóle do sprzedaży? Zdania są podzielone.
Źródło: BestBuy