Kompromitacja Samsunga. Firma nie wie kiedy dostarczy klientom smartfony Galaxy Fold i proponuje rezygnację z zamówień

Mateusz PonikowskiSkomentuj
Kompromitacja Samsunga. Firma nie wie kiedy dostarczy klientom smartfony Galaxy Fold i proponuje rezygnację z zamówień
{reklama-artykul}
Kłopotów firmy Samsung ciąg dalszy – epopeja związana ze smartfonami Galaxy Fold trwa w najlepsze. Najpierw południowokoreański producent w obliczu odkrytych usterek zmuszony był przesunąć kwietniową datę premiery urządzenia ze składanym ekranem. Teraz, firma rozesłała maile o niezbyt optymistycznej treści do osób, które zamówiły kosztujące 1980 dolarów smartfony w przedsprzedaży na terenie USA.

Zgodnie z wymogami nałożonymi przez amerykańskie FTC (Federalną Komisję Handlu), firma Samsung musi umożliwić anulowanie zamówienia i dać prawo do pełnego zwrotu pieniędzy, jeśli nie dostarczy sprzętu z przedsprzedaży w określonym oknie czasowym – to okno zamyka się 31 maja. W związku z tym, Samsung wysłał wiadomości mówiące o tym, że jeśli urządzenia nie zostaną wysłane przed 31 maja, klienci, którzy opłacili zakup przedpremierowy Folda dostaną automatyczny zwrot poniesionych kosztów.

Galaxy Fold Email
Treść wiadomości wysłanej do klientów, którzy zamówili Galaxy Fold w USA / Źródło: droid-life.com

Wiadomość od producenta w sposób niemalże jednoznaczny sugeruje, że Galaxy Fold nie zadebiutuje w maju. Co więcej, nowa data wysyłki urządzeń nie została podana, a Samsung w oświadczeniu wystosowanym serwisowi Gizmodo zaznaczył, że: „nie jest w stanie jej obecnie podać”.

Osoby, które mimo wszystko nie chcą dostawać zwrotu pieniędzy i w dalszym ciągu chcą oczekiwać wysyłki urządzenia po 31 maja, powinny skontaktować się z firmą Samsung drogą mailową.

Przypominamy, że premiera smartfonów Galaxy Fold została pierwotnie przesunięta w wyniku wykrytych przez redaktorów z całego świata poważnych usterek, które prowadziły do licznych awarii ekranów w testowanych egzemplarzach urządzeń.

2019-05-08 150921
Uszkodzony ekran w Galaxy Fold / Źródło: @markgurman

Niektóre z nich wynikały wyłącznie z błędów dziennikarzy i faktu zdjęcia z wyświetlaczy zewnętrznej folii ochronnej, która zapewniała integralność całego rozwiązania. Inne natomiast wywołane były przez niedopracowaną budowę smartfonów. Serwis iFixIt jako główną przyczynę problemów wskazał konstrukcję zgięcia ekranu, a konkretnie szczelinę, do której dostawały się zanieczyszczenia, prowadzące do błyskawicznych uszkodzeń paneli OLED.

Zwrócono również uwagę na wybrzuszenie pojawiające się w miejscu zgięcia ekranu, które po kilku tygodniach użytkowania w niektórych przypadkach pękało, czyniąc smartfon bezużytecznym. Samsung wymógł na serwisie iFixIt usunięcie tekstu dotyczącego smartfonu z sieci, co tylko podsyciło negatywne nastroje w sieci.

2019-05-08 150734
Źródło: IFixIt

Koszt naprawy wyprodukowanych już egzemplarzy urządzeń będzie z pewnością gigantyczny. Między innymi przez to nie jestem przekonany co do tego, czy Samsung Galaxy Fold kiedykolwiek trafi do sprzedaży. Gdyby chodziło o drobną usterkę, producent z pewnością szybko by ją usunął. Problem leży jednak w rozwiązaniu umożliwiającym składanie ekranu, nad którym firma Samsung pracowała ponoć… kilka lat.

Jedno jest pewne: producent nie dopuści do kolejnej wizerunkowej porażki i na pewno nie zdecyduje się na udostępnienie sprzętu konsumentom, jeśli nie będzie pewny jego bezawaryjności. Wszyscy pamiętamy chyba w jak wielkie tarapaty finansowe wpędziła Samsunga historia z wybuchającymi Galaxy Note 7. Jak widać testy urządzeń przeprowadzane wyłącznie w warunkach laboratoryjnych, nawet długotrwałe, to zdecydowanie za mało.

Co myślicie o składanych smartfonach? Czy urządzenia tego typu mają obecnie rację bytu? Czy jesteście zainteresowani zakupem składanego smartfonu teraz lub w niedalekiej przyszłości? A może taka technologia zupełnie do Was nie przemawia?

Źródło: IFixIt, Gizmodo, Droid-Life

Udostępnij

Mateusz PonikowskiWspółzałożyciel serwisu instalki.pl od ponad 18 lat aktywny w branży mediów technologicznych.