Microsoft nikogo nie dyskryminuje – firma opatentowała właśnie kontroler dla… niewidomych

Piotr MalinowskiSkomentuj
Microsoft nikogo nie dyskryminuje – firma opatentowała właśnie kontroler dla… niewidomych
 
{reklama-artykul}W lutym bieżącego roku informowaliśmy Was o tym, że Microsoft wznowił promocję kontrolera przystosowanego do potrzeb osób z ograniczoną sprawnością ruchową. Xbox Adaptive to wyjątkowy wynalazek, który pokazuje, że Microsoft nikogo nie dyskryminuje i pragnie sprawić, by gry wideo były dostępne dla absolutnie każdego. Więcej na ten temat możecie przeczytać TUTAJ.

Jak się okazuje, powyższy kontroler nie jest jednorazowym aktem dobroci technologicznego giganta. Do katalogu Światowej Organizacji Własności doszedł kilka dni temu patent firmy Microsoft zatytułowany „HAPTIC BRAILLE OUTPUT FOR A GAME CONTROLLER”. Mamy więc do czynienia ze swego rodzaju przystawką zawierającą specjalny panel z sześcioma przyciskami skonstruowanym z myślą o niewidomych graczach.

xbox braille 1

Ze zdjęć projektowych możemy wywnioskować, że głównym elementem sprzętu jest specjalny panel, który przekazuje informacje za pomocą alfabetu Braille’a. Za jego pomocą osoba niewidoma mogłaby czytać tekst znajdujący się właśnie na ekranie (konwersja komunikatów z ekranu do panelu). Mówi się też o rozpoznawaniu komend głosowych oraz ich przekształceniu na alfabet Braille’a.

Sam patent wpłynął do WIPO już w październiku ubiegłego roku, a jego publikacja nastąpiła dopiero 2 maja tego roku. Mamy nadzieję, że projekt koniec końców ujrzy światło dzienne, bo raczej mało kto decyduje się na realizację takich przedsięwzięć dla osób z ograniczoną sprawnością.

Źródło: WIPO / LGD

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.