Wersja 5G Samsunga Galaxy S10 ma problemy z… obsługą 5G

Bartek SzcześniakSkomentuj
Wersja 5G Samsunga Galaxy S10 ma problemy z… obsługą 5G
Samsung Galaxy S10 w wersji obsługującej pasmo 5G bez wątpienia jest dla koreańskiego producenta ważnym smartfonem. Jest to bowiem pierwszy model, który obsługuje nowy standard łączności. A przynajmniej powinien obsługiwać. Jak się okazuje, telefon trafił już do sprzedaży na terenie Korei Południowej, a użytkownicy zgłaszają problemy z połączeniem z 5G właśnie.

S10 5G oferuje osobne anteny, które mają zapewnić płynne przełączanie z 5G na LTE i odwrotnie, jeśli któryś z tych sygnałów zmieni się na lepszy. W teorii miało to działać płynnie i gwarantować stale najlepszą możliwą prędkość połączenia. W praktyce okazuje się, że po połączeniu z 5G urządzenie często traci całkowicie połączenie transmisji danych, a odzyskanie go następuje dopiero po kilkukrotnym zrestartowaniu smartfona.

Zobacz również: Samsung Galaxy S10 – pierwsze wrażenia, specyfikacja i cena w Polsce

Podobno sprawę rozwiązać powinny aktualizacje, które Samsung wysłał już na nieszczęsne urządzenia. Równolegle do nich, odpowiednie zmiany w przekaźnikach wprowadzili także lokalni operatorzy oferujący połączenie 5G. Ma to zapewnić bezproblemowe połączenie z nowym standardem sieci i brak podobnych problemów, jednak jak to wyjdzie z praktyce – dopiero się okaże. Póki co użytkownicy donoszą, że nic się nie zmieniło i korzystanie z następcy LTE nadal wiąże się z błędami.

Zobacz również: Smartfony z serii Galaxy S10 trafiają do sprzedaży w Polsce

Samsung Galaxy S10 5G jest obecnie dostępny tylko na kilku rynkach, ale wkrótce powinien trafiać do kolejnych krajów – w tym USA – i miejmy nadzieję, że do tego czasu błędy zostaną wyeliminowane. Inaczej będzie to spory cios w wizerunek firmy, która chciała być innowacyjna.

Źródło: Business Korea

Udostępnij

viriacci