Udziały Huawei w polskim rynku smartfonów mocno w górę

Mateusz PonikowskiSkomentuj
Udziały Huawei w polskim rynku smartfonów mocno w górę
{reklama-artykul}
Udział chińskiej marki Huawei w polskim rynku smartfonów, pod względem liczby sprzedanych urządzeń, wzrósł w 2018 roku do 29,5% z 21,8% rok wcześniej.

Szczególnie znaczący wzrost firma zanotowała w segmencie premium – udział smartfonów Huawei na półce powyżej 600 euro skoczył w ostatnim roku do 16,5% z 4,2%, jak wynika z danych GfK Polonia.

Pod względem wartości sprzedanych urządzeń, udział Huawei wzrósł w 2018 roku do 27,0%, w porównaniu do 19,4% w 2017 roku. Wartościowe ujęcie sprzedaży smartfonów z segmentu ponad 600 euro wzrosło – do 14,8% z 3,7% rok wcześniej.

Mate 20 Pro 7

Mocna pozycja nie tylko w segmencie premium

Poza półką premium, w 2018 Huawei cieszył się także niezwykle wysokim udziałem w segmencie smartfonów kosztujących 300-400 euro.

Firma zagarnęła aż 41,5% z tej części rynku, w porównaniu do 30,3% rok wcześniej (ujęcie ilościowe). Udział wartościowy wzrósł do 41,6% z 30,9% przed rokiem.

Źródło: Huawei

Udostępnij

Mateusz PonikowskiWspółzałożyciel serwisu instalki.pl od ponad 18 lat aktywny w branży mediów technologicznych.