[CES 2019] Marzyliście kiedyś o 98-calowym telewizorze 8K? Już nie musicie, Samsung właśnie go zaprezentował

Piotr MalinowskiSkomentuj
[CES 2019] Marzyliście kiedyś o 98-calowym telewizorze 8K? Już nie musicie, Samsung właśnie go zaprezentował
Samsung od kilku miesięcy promuje swoje nowe ekrany o rozdzielczości 8K. Pomimo niezrozumienia płynącego od znacznej części użytkowników, firma nie przestaje zaskakiwać i swoim zachowaniem mówi jasno – postępu się już nie zatrzyma, nawet jeśli obecnie nie można wykorzystać jego owoców.

Tę ideę widocznie postanowili zawieźć ze sobą również na tegoroczne targi CES, bowiem właśnie zaprezentowano nową serię telewizorów QLED. Największy z tejże linii może poszczycić się… 98-calową przekątną ekranu. Ktoś chętny?

Pewnie, taka wielkość ekranu (a przede wszystkim promowana rozdzielczość 8K) robi wrażenie i ciekawie by było przetestować ten sprzęt u siebie w domu, ale tutaj rodzi się pytanie – po co? Zdaje się, że Samsung na siłę próbuje wyprzedzić obecne czasy tworząc tego typu urządzenia, aby być po prostu pierwszym.

Na ten moment próżno szukać ciekawych treści, które obejrzymy w 8K, a co dopiero kupować w tym celu 98-calowego giganta. Samsung oczywiście obiecuje, że takich materiałów wideo jest mnóstwo, a przygotowywana technologia zajmująca się poprawą jakości filmów niebędących w natywnej rozdzielczości 8K jest już na wykończeniu.

Samsung zdecydował się również wykreowanie mniejszych ekranów z tej samej serii QLED 8K, więc bez najmniejszego problemu będzie można cieszyć się nową technologią na 65-, 75-,82 i 85-calach. Trzeba też pamiętać, że ceny tychże urządzeń nie będą niskie.

Mimo że Samsung jeszcze ich nie ogłosił, to patrząc na zapowiedziany wcześniej 85-calowy telewizor 8K kosztujący 15 tysięcy dolarów możemy być pewni, że cena będzie przynajmniej o kilka tysięcy większa.

Źródło: CNET

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.