iPad posiada interfejs znany z telefonów iPhone jednak wszystkie aplikacje zostały przeskalowane do większego ekranu. Każdy z programów jest w stanie działać w dowolnym położeniu. Za otwieranie stron internetowych odpowiedzialna jest przeglądarka Safari która jak wszystkie inne aplikacje obsługiwana jest przy pomocy dotyku. Urządzenie posiada wbudowanego klienta e-mail obsługującego wszystkie najpopularniejsze skrzynki (MobileMe, Yahoo! Mail, Gmail, Hotmail i AOL), przeglądarkę zdjęć, odtwarzacz wideo czy aplikację do przeglądania zasobów YouTube, także w jakości HD. Pliki multimedialne dostępne są dzięki iTunes natomiast aplikacje dostarcza App Store. Co ważne wszystkie programy oraz gry dostępne teraz na iPhone będą obsługiwane przez iPad w oryginalnej rozdzielczości lub trybie pełnoekranowym. Można spodziewać się, że w najbliższym czasie deweloperzy będą udostępniać aplikacje dostosowane do ekranu urządzenia.
Spośród zainstalowanych programów uwagę przykuwa iBooks czyli nowy sposób kupowania i czytania książek. Ponadto dostępna jest aplikacja do robienia notatek, zaawansowany kalendarz, menadżer kontaktów, mapy oraz iPod. Wyszukiwanie treści wewnątrz urządzenia odbywa się przez Spotlight Search. Podobnie jak iPhone urządzenie obsługiwane jest przez iTunes zainstalowane na komputerze Mac lub PC.
Najtańszy model Wi-Fi z dyskiem o pojemności 16GB wyceniono na 499 dolarów, wersja Wi-Fi + 3G kosztuje 629 dolarów. Wersja 32 GB to koszt rzędu 599$ (Wi-Fi) i 729$ (Wi-Fi + 3G). Najdrożej prezentuje się edycja 64 GB wyceniona na 699$ (Wi-Fi) i 829$ (Wi-Fi + 3G). Ceny dotyczą oczywiście Stanów Zjednoczonych. Za 60 dni na rynek trafią pierwsze iPady z Wi-Fi natomiast na wersję Wi-Fi + 3G trzeba będzie poczekać 90 dni.
Na stronach Apple (www.apple.com/ipad) znajdziemy szczegółową specyfikację techniczną, galerię zdjęć oraz opis najważniejszych funkcji.
Źródło: Apple