Xiaomi przejmuje markę Meitu – smartfony „do selfie” staną się dostępniejsze

Piotr MalinowskiSkomentuj
Xiaomi przejmuje markę Meitu – smartfony „do selfie” staną się dostępniejsze
{reklama-artykul}Na samym początku wyjaśnić należy czym tak właściwie jest Meitu, bo do tej pory marka ta kojarzy się zapewne tylko z jedną aplikacją do upiększania zdjęć o tej samej nazwie. Tytułowa firma odpowiedzialna jest ponadto za popularną w Chinach aplikację MeituPic służącą do upiększania zdjęć typu selfie oraz za telefony komórkowe zawierające rozbudowany aparat zaprojektowany właśnie pod zdjęcia zrobione przednią kamerą.

meitu.jpg

Okazuje się, że znane nam wszystkim Xiaomi postanowiło przejąć tę firmę i tym samym ją rozbudować. Obie korporacje zawarły jednak ciekawą umowę, która pozwoli zrealizować Meitu jeden z priorytetowych celów tego producenta. O tym jednak za chwilę.

Przyszłe telefony od Meitu będą sygnowane niezmienionym logiem towarowym, lecz to Xiaomi odpowiadać będzie za cały ich projekt, badania, rozwój oraz sprzedaż. Zespół Meitu oddelegowany zostanie jednak do zajęcia, na którym znają się jak mało kto – tworzenia oprogramowania do aparatów.

Tutaj właśnie dochodzimy do wspomnianego już priorytetowego celu producenta – zdaniem przedstawicieli firmy, główną jej misja jest inspirowanie coraz większej liczby ludzi do pokazywania swojej urody chociażby poprzez robienie sobie zdjęć selfie. Xiaomi może okazać się więc idealnym partnerem, który pomoże napędzić obroty spółki pozwalając zająć się jej samej udoskonalaniem software’u.

Nie ma wątpliwości, że telefony od Meitu staną się teraz jeszcze bardziej popularne – nie tylko w Azji. Robienie selfie to nadal rozszerzający się trend, który chyba już na dobre wpisał się w element różnego rodzaju platform społecznościowych.

Źródło: TheVerge

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.