Google testuje nowy wygląd przeglądarki Chrome. Tak wygląda kolejna odsłona Material Design

Aleksander PiskorzSkomentuj
Google testuje nowy wygląd przeglądarki Chrome. Tak wygląda kolejna odsłona Material Design
{reklama-artykul}
Przeglądarka Google Chrome doczekała się ostatnio sporych zmian pod maską. Po pierwsze, aplikacja zużyje więcej pamięci RAM, aby zapewnić nam bezpieczeństwo, a po drugie korzystając z programu nie będziecie musieli się już martwić o denerwujące, autoodtwarzające wideo. Według najnowszych wieści, do Chrome’a idą kolejne zmiany, które związane są stricte z wyglądem.

googlechromematerialdesign22

Google obecnie pracuje nad odświeżeniem filozofii Material Design – nowa wersja tego języka projektowania ma pojawić się w przeglądarce Chrome już na przestrzeni następnych miesięcy. Jeśli pobierzecie na własną odpowiedzialność wersję Canary, to wszystkie obecne zmiany będziecie mogli sprawdzić na własną rękę. Nie ma co spodziewać się rewolucji, ale trzeba przyznać, że zaokrąglenia oraz spłaszczenie całego interfejsu wygląda bardzo przyjemnie.

googlechromematerialdesign3

Google oprócz wprowadzenia delikatnych zmian do Chrome opublikowało także specjalny dokument, który odwołuje się do hasła „Material Design Refresh”, co faktycznie może sugerować nadejście filozofii „Material Design 2”. Zmiana interfejsu nie dotknie więc tylko i wyłącznie aplikacji komputerowych od amerykańskiego giganta, ale zapewne również tych, które przeznaczone sa na urządzenia mobilne.

googlechromematerialdesign4

Więcej na ten temat dowiemy się podczas zbliżającej się konferencji I/O, która odbędzie się już w maju tego roku.

Dajcie znać, jak podobają Wam się te nowe zmiany oraz kierunek, w którym podąża firma z Mountain View.

Jeśli chcielibyście przetestować wszystkie wyżej wymienione zmiany na własną rękę, to przeglądarkę Chrome w wersji Canary pobierzecie tutaj. Warto jednak pamiętać, iż nie jest to stabilna wersja programu.

Źródło: TechSpot / The Verge

Udostępnij

Aleksander PiskorzDziennikarz technologiczny - od niemal dekady publikujący w największych polskich mediach traktujących o nowych technologiach. Autor newslettera tech-pigułka. Obecnie zajmuje się wszystkim co związane z szeroko pojętym contentem i content marketingiem Jako konsultant pomaga również budować marki osobiste i cyfrowe produkty w branży technologicznej. Entuzjasta sztucznej inteligencji. W trybie offline fan roweru szosowego, kawy specialty i dobrej czekolady.