Samsung sprzedaje więcej tabletów niż Apple

Aleksander PiskorzSkomentuj
Samsung sprzedaje więcej tabletów niż Apple
Do tej pory, na terenie Europy Zachodniej, Apple rządziło w kwestii ilości sprzedanych tabletów, jednak widać, iż sytuacja powoli zaczyna się odwracać. Najnowszy raport wskazuje na to, iż liderem rankingu został nikt inny, jak Samsung. Koreańska marka umacnia więc stopniowo swoją pozycję we wszystkich segmentach rynku mobilnego.

Nie jest tajemnicą jednak, iż rynek tabletów jako całość zalicza naprawdę konkretne spadki. W stosunku do poprzedniego roku sprzedano prawie 2% urządzeń mniej. Samsung jest jedyną marką, której udało się zaliczyć wzrost oraz zarobić na swoich urządzeniach. Dane dotyczą jednak tylko pierwszego kwartału tego roku.

W pierwszym kwartale tego roku, Samsung w segmencie tabletów odnotował prawie 18% wzrost w porównaniu do analogicznego okresu z ubiegłego roku. W przypadku Apple, procenty spadają aż o 12 punktów – to ponad 250,000 tysięcy urządzeń, które dalej zalegają w magazynach.

Statystyki jeszcze się odwrócą: IDC zwraca uwagę na to, że klienci chętniej wybierają tablety z jabłkiem w logo. Nowa generacja tego typu urządzeń może tylko i wyłącznie przyspieszyć ten proces. 

Źródło: IDC / zdjęcie otwierające: CNET

Udostępnij

Aleksander PiskorzDziennikarz technologiczny - od niemal dekady publikujący w największych polskich mediach traktujących o nowych technologiach. Autor newslettera tech-pigułka. Obecnie zajmuje się wszystkim co związane z szeroko pojętym contentem i content marketingiem Jako konsultant pomaga również budować marki osobiste i cyfrowe produkty w branży technologicznej. Entuzjasta sztucznej inteligencji. W trybie offline fan roweru szosowego, kawy specialty i dobrej czekolady.